چگونه این تابستان در خرید یک ضد آفتاب خوب صرفه جویی کنیم؟

برای برخی از افراد، تابستان گران ترین فصل سال است. هزینه ی سفرهای تابستانی، استخر و مراقبت از بچه ها همگی ممکن است هزینه های سنگینی را در پی داشته باشد. با این حال بیشتر مردم از مهم ترین مخارج تابستانی غفلت می‌کنند؛ یعنی خرید یک ضد آفتاب خوب و محافظت از پوست در برابر خورشید. وقتی در روزهای آفتابی و زیبای تابستان بیرون از خانه و در حال تفریح هستید، نور خورشید به پوستتان آسیب می‌رساند. در نتیجه، پوستتان آفتاب سوخته و چروک و لک های بد منظر در صورتتان ظاهر می‌شود. بدتر اینکه، نور مستقیم آفتاب در بعضی موارد موجب ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

استفاده از کرم ضدآفتاب سبب محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند.

سن ابتلا به سرطان پوست بازه بسیار گسترده ای دارد و هرکسی با هر سن، جنسیت و نژاد برای هر کسی وجود دارد. در حقیقت، برآورد شده است که از هر پنج آمریکایی، یک نفر در طول دوره زندگی خود به سرطان پوست گرفتار می‌شود.

چگونه این تابستان در خرید یک ضد آفتاب خوب صرفه جویی کنیم؟

حتماً می‌دانید که در برابر آسیب خورشید باید از پوستتان مراقبت کنید. اما، ممکن است هزینه ی آن برایتان زیاد باشد. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که می‌توانید ضمن صرفه جویی، از پوستتان مراقبت کنید.

ما راه های مراقبت از پوست در برابر خورشید را در این مقاله برایتان نوشته ایم. افزون بر این، برای صرفه جویی در خرید یک ضد آفتاب خوب ، پیشنهادهایی را مطرح کرده ایم. پس، کمی وقت بگذارید، مقاله ی زیر را بخوانید و با عمل به نکاتی که در آن بیان شده، مخارج تابستانی خود را کم کنید.

راه های مراقبت از پوست در تابستان

می‌دانید که هر گاه از خانه خارج شدید باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اما، می‌توانید با رعایت نکاتی ساده و کم هزینه، در مصرف ضد آفتاب خود صرفه جویی کنید. با رعایت این نکات، هم پوستتان را از نور خورشید محافظت می‌کنید و هم پول کمتری خرج خواهید کرد.

1) کمتر بیرون بروید

به جای آن که کل روز بیرون بمانید. فقط، چند ساعت از روز را بیرون از خانه بگذرانید. همچنین، می‌توانید به جای آنکه وسط روز مجبور شوید ضد آفتاب خود را تمدید کنید، به فضای بسته (دور از نور خورشید) بروید. اگر مجبور نشوید ضد آفتاب خود را چند بار در روز تمدید کنید، کرم کمتری مصرف می‌کنید. روشن است که با این کار پول کمتری هم برای خرید آن خواهید پرداخت.

2) کلاه آفتابی استفاده کنید

همه ی ما می‌توانیم در روزهای آفتابی از کلاه های لبه دار شیک استفاده کنیم. کلاه، بالای سر شما (جایی که نمی‌توانید کرم بزنید) را می‌پوشاند. همچنین، از گردن و صورت شما محافظت می‌کند. (گردن و صورت بیشتر از قسمت های دیگر در معرض آسیب های پوستی است). اگر به دنبال قیمت مناسب تر هستید می‌توانید کلاه ها را در فصل حراج بخرید.

3) در سایه بمانید

سایه تا حدی از پوست شما در برابر نور خورشید حفاظت می‌کند. اگر این تابستان قصد دارید کنار ساحل بروید، از چترهای بزرگ استفاده کنید. علاوه بر این، در روزهای گرم، چتر محیطی خنک تر را برای شما و خانواده تان فراهم می‌کند.

4) آنتی اکسیدان های بیشتری بخورید

خوردن آنتی اکسیدان ها نیز تا حدی از بدن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. پس، این تابستان برای محافظت بیشتر از پوستتان، میوه و سبزی فراوان بخورید و مقدار زیادی چای سبز بنوشید.

5) از نزدیک شدن به سطوحی که نور خورشید را منعکس می‌کند بپرهیزید

در مجاورت سطوحی که نور خورشید را منعکس می‌کنند، قرار نگیرید

آب، برف و شن نور خورشید را منعکس می‌کنند. این سطوح، میزان آسیب خورشید به پوست را بیشتر می‌کند. زیرا تا 85 درصد از اشعه خورشید را به پوست ما بر می‌گردانند. افرادی که در ساحل یا در حال اسکی کردن هستند، به دلیل سطوح منعکس کننده ی نور، پوستشان به راحتی می‌سوزد.

.اگر نمی‌توانید از این محیط ها پرهیز کنید، حتماً برای آن قسمت از اعضای بدن که در معرض آفتاب است، از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید و کلاه لبه بلند به سر کنید

6) اول صبح یا عصر از خانه بیرون بروید

بیشترین قدرت تابش خورشید بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است. کارهای بیرون خود را صبح زود یا عصر انجام دهید تا در معرض شدید تابش خورشید نباشید.

7) از عینک آفتابی استفاده کنید

درست است که افراد چشم روشن در برابر خورشید حساس ترند، اما همه باید در برابر تابش خورشید از عینک آفتابی استفاده کنند. آسیب خورشید به چشم سببِ آب مروارید (کاتاراکت) و ناخنک چشم (pterygium) می‌شود. این بیماری ها، بینایی را مسدود می‌کند. مطمئن شوید عینکتان، 99 تا 100 درصد در برابر نور فرابنفشA و B (UVB و UVA) از چشم های شما محافظت کند. همچنین، عینک آفتابی باید کل اطراف چشم های شما را بپوشاند.

8) لباس های تیره و ضخیم بپوشید

هرچند با لباس های تیره و ضخیم بیشتر گرمتان می‌شود، این لباس ها نسبت به لباس های روشن تر و نازک تر نور کمتری را به پوست می‌رسانند. البته، وقتی اینگونه لباس ها را می‌پوشید، به خصوص در روزهای بسیار گرم (داغ!)، احتیاط کنید تا زیاد از حد گرمتان نشود. مقدار زیادی آب بنوشید و وقتی لباس سنگین تری می‌پوشید، زمان بیرون بودن از خانه را کاهش دهید.

9) به سالن های برنزه نروید

استفاده از سولاریوم به پوست شما جوری آسیب می‌رساند که نمی‌توان آن را ترمیم کرد. این کار حتی بیشتر از برنزه کردن در زیر نور خورشید به پوست آسیب می‌زنند. سولاریوم، دخانیات و آرسنیک در رتبه ی اول علت سرطان هستند.

10) شب ها تفریح کنید

بعضی افراد استخر خود را از عصر تا آخر شب باز نگه می‌دارند تا در آن ساعات از آن استفاده کنند. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی ، منتظر بمانید آفتاب غروب کند تا برای پختن غذا در محیط باز و شنا بتوانید بیرون بروید.

11) از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر نور خوشید ضروری است.

علاوه بر نکاتی که در بالا به آنها اشاره شد، برای حفاظت کامل از نور خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید. خرید مقدار زیادی کرم ضد آفتاب برای تمام افراد خانواده، ممکن است هزینه بر باشد. به همین دلیل، ما فهرستی تهیه کرده ایم تا بتوانید با استفاده از آن در خرید کرم ضد آفتاب صرفه جویی کنید.

نکته: حتی اگر تمام نکات بالا را رعایت می‌کنید، باز هم باید در بیرون از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

شیوه‌های صرفه جویی در هزینه ی خرید ضد آفتاب خوب

اگر قصد دارید کل تابستان را از خانه بیرون بروید، باید کرم ضد آفتاب بخرید. در نهایت، خریدن ضد آفتاب و استفاده از آن جان و پول شما را نجات خواهد داد. برای صرفه جویی در هزینه ی این خرید مهم، به موارد زیر توجه کنید:

1) کرم هایی را بخرید که محافظت کامل دارند

سازمان غذا و داروی آمریکا، یک قانون برای کرم ضد آفتاب دارد که طبق آن، بهتر است محصولاتی را بخرید که روی برچسب آنها عبارت «طیف گسترده» نوشته شده و از پوستتان در برابر هر دو اشعه ی فرابنفش UVA و UVB محافظت می‌کنند.

کرم های مقاوم در برابر UVB، مانع از آفتاب سوختگی می‌شوند. اما، کرم های مقاوم در برابر UVA، شما را از اثرات طولانی مدت خورشید مثل چین و چروک و سرطان پوست دور می‌کنند.

بنابراین، بهترین کرم ضد آفتاب، ضد آفتابی است که طیف گسترده باشد و از پوستتان در برابر UVA و UVB حفاظت کند. وگرنه، بهای آن را باید با آسیب هایی که به پوستتان می‌رسد، بپردازید.

2) ترکیبات کرم ضد آفتاب را بررسی کنید

کرم های ضد آفتاب به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند؛ یک دسته جلوی اشعه ی خورشید به پوست را می‌گیرند. دسته ی دیگر دیگری آنهایی هستند که پرتوهای خورشید را جذب می‌کنند و آنها را بر می‌گرداند.

بهتر است، از کرم هایی استفاده کنید که جلوی اشعه ی خورشید را می‌گیرند. این نوع کرم ضد آفتاب به طور مستقیم عمل می‌کند و جذب بدن نمی‌شود. برای تشخیص نوع کرم، ترکیبات آن را نگاه کنید. کرمی را بخرید که زینک اکسید یا تیتانیوم اکسید دارد. با بررسی ترکیبات و استفاده از بهترین ضد آفتاب، پوست خود را از آسیب های هزینه بر حفظ می‌کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های انواع ضد آفتاب را در اینجا بخوانید.

3) قیمت را بررسی کنید

ممکن است فکر کنید هرچه بطری یا تیوب کرم بزرگتر باشد، خرید آن به صرفه تر است. اما، گاهی آنهایی کوچکترند، قیمت مناسب تری دارند. در این صورت، می‌توانید تعداد زیادی از آنها را بخرید. معمولاً تاریخ مصرف کرم ضد آفتاب بعد از 3 سال تمام می‌شود.

4) برای تمام اعضای خانواده از یک کرم استفاده کنید

اگر پوست اعضای خانواده ی یک نوع است، همه می‌توانند از یک ضد آفتاب خوب (ضد آفتاب SPF 30 و یا ضد آفتاب SPF 50) استفاده کنند.

اگر پوست اعضای خانواده ی یک نوع است، همه می‌توانند از یک ضد آفتاب خوب (ضد آفتاب SPF 30 و یا ضد آفتاب SPF 50) استفاده کنند. مگر اینکه در خانه، نوزاد یا شخصی با حساسیت پوستی داشته باشید. ضد آفتاب کودکان مشابه ضد آفتاب های عادی عمل می‌کند. هنگامی که برای خرید کرم می‌روید، حتماً قیمت کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان و کرم های ضد آفتاب عادی را بررسی کنید و بعد یک ضدافتاب خوب بخرید که قیمت مناسب تری دارد.

5) ضد آفتاب را درست نگهداری کنید

کرم های ضد آفتاب از فصلی به فصل دیگر گم می‌شوند. ممکن است تعداد زیادی کرم ضد آفتاب بخرید چون آن را گم می‌کنید. برای آنکه در طول تابستان مجبور نباشید چندین بار ضد آفتاب بخرید، یک مکان خاص را در خانه برای گذاشتن ضد آفتاب مشخص کنید. کرم را دور از نور خورشید نگه دارید. زیرا حرارت تأثیر آن را از بین می‌برد.

6) کرم را دور نیندازید

بسیاری از خانواده ها بعد از فصل تابستان ضد آفتاب خود را دور می‌اندازند. شاید نمی‌خواهند آن را در فصل زمستان نگهداری کنند یا فکر می‌کنند تأثیر آن تا تابستان سال بعد از بین می‌رود. با این حال شما می‌توانید در تمام طول سال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا نور خورشید در طول پاییز و زمستان هم مخرب است. پس، به جای دور انداختن ضد آفتاب، در طول فصل های سرد سال هم از آن استفاده کنید.

سخن آخر

حتماً در برابر نور خورشید از پوست خود محافظت کنید. اثرات مخرب نور خورشید ممکن است، کار شما را به درمان های پوستی، تجویزات پزشکی و حتی عمل های جراحی بکشاند. اگر می‌خواهید در برابر خورشید محافظت شوید، باید روی یک کرم ضد آفتاب خوب سرمایه گذاری کنید. اگر می‌خواهید کاملاً از اشعه فرابنفش خورشید در امان باشید، از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که در برابر هر دو نور فرابنفش UVB و UVA از پوستتان محافظت کند.

تجربه شما

در آخر، نکاتی را که برای صرفه جویی در هزینه ی یک ضد آفتاب خوب خواندید، به یاد داشته باشید و به آنها عمل کنید. همچنین، نظرها و پیشنهادهای خود را در قسمت نظرات مطرح کنید.

lafarrerr-sunscreens

4.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها