10 مزیت شگفت انگیز آلوورا برای پوست صورت

درمورد خواص شگفت انگیز آلوورا برای پوست صورت چقدر می‌دانید؟ آلوورا یکی از پر مصرف ترین داروهای گیاهی برای درمان انواع مشکلات پوستی است. این گیاه به سبب داشتن ترکیبات ژل مانند خود برای درمان انواع آسیب‌های پوستی مناسب است. در گذشته، آلوورا برای مشکلاتی نظیر آفتاب سوختگی، برش و خراش‌های کوچک استفاده می‌شد.
علی رغم قدرت درمانی این گیاه، ممکن است بپرسید آیا استفاده از آلوورا روی پوست صورت مناسب و مفید است یا نه؟ حقیقت این است که اگر به درستی از این گیاه استفاده کنید، برای انواع آسیب های پوستی مؤثر واقع می‌شود؛ در ادامه مزایای آلوورا برای پوست صورت را بیشتر و مفصل‌تر بررسی می‌‎کنیم. با ما همراه باشید…

10 مزیت شگفت انگیز آلوورا برای پوست صورت

عصاره و ژل آلوورا

آلوورایی که ما استفاده می کنیم در حقیقت ترکیبی ژلاتینی است که از گیاه آلوورا گرفته می‌شود. در علم گیاه شناسی بیش از 420 نوع آلوورا وجود دارد. مرسوم‌ترین نوع آن که برای پوست مصرف می‌شود، «صبر زرد» نام دارد.

در مصارف داروئی، آلوورا نوعی ژل موضعی است که آن را از مواد ژلاتینی موجود در برگ گیاه آلوورا می‌گیرند. البته می توان با شکستن و فشار دادن برگ آلوورا، ژل آن را به طور مستقیم استفاده کرد. به هرحال، استفاده از محصولات حاوی آلوورا برای مصارف اورژانسی (مثل سوختگی یا زخم) مناسب‌تر است.
ژل‌های آلوورای موجود در بازار، معمولاً برای نرم و هموار کردن پوست ترکیبات دیگری نیز دارند، مثل کالاندولا و اکیناسه.

مزایای آلوورا برای پوست

اگر پوستی سالم و یکدست می‌خواهید، بهتر است قبل از مصرف آلوورا درباره‌ی مزیت‌های آن با متخصص پوست مشورت کنید.

درمان سوختگی

یکی از فواید آلوورا برای پوست صورت کمک به درمان سوختگی است. برای درمان سوختگی‌های کوچک باید ژل آلوورا را روزی سه مرتبه روی قسمت آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید. شاید بهتر باشد قسمت آسیب دیده را با گاز استریل بپوشانید.

درمان آفتاب سوختگی

آلوورا پوست آفتاب سوخته را تسکین می‌دهد، اما تحقیقات نشان داده است که استفاده از آن برای پیشگیری از آفتاب سوختگی چندان مؤثر نیست. بنابراین، هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

آلوورا به جلوگیری از آفتاب‌سوختگی کمکی نمی‌کند و برای این منظور باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

ترمیم خراش های کوچک

اگر در چانه یا پیشانی‌تان خراش‌های کوچکی ایجاد شده، می‌توانید برای رهایی از درد و احساس سوزش، روزی سه بار مقداری از ژل آلوورا را روی قسمت آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید.

درمان بریدگی ها

یکی دیگر از خواص آلوورا برای پوست صورت این است که می‌تواند به درمان بریدگی‌ها کمک کند.

اگر عادت دارید که از پمادهای آنتی بیوتیک برای بریدگی‌های سطحی استفاده کنید، بهتر است آلوورا را جایگزین آن کنید. زیرا ساختار مولکولی آلوئه وا به ترمیم سریع زخم کمک می‌کند. همچنین، ایجاد اسکار پوست را (به واسطه‌ی افزایش کلاژن سازی و مبارزه با باکتری‌ها) کاهش می‌دهد. به این منظور بهتر است روزی سه بار از آلوورا استفاده کنید.

درمان خشکی پوست

آلوئه ورا برای درمان خشکی پوست

آلوورا برای درمان خشکی پوست مؤثر است. همچنین به علت قدرت جذب زیاد، برای پوست‌های چرب نیز مناسب است. مرطوب کننده‌ی بعد از حمام خود را با آلوورا جایگزین کنید تا رطوبت پوست تان حفظ شود. زیرا آلوورا از هدر رفتن رطوبت پوست جلوگیری می کند.

یخ زدگی

یخ زدگی پوست مسئله ای بحرانی و جدی است. این مشکل باید سریع به اورژانس ارجاع داده شود. در گذشته‌، در چنین شرایطی از ژل آلوورا استفاده می‌کردند، اما بهتر است قبل از مصرف آلوورا با پزشک مشورت کنید.

درمان تبخال

تبخال بیشتر در اطراف دهان به وجود می‌آید. آلوورا ضد ویروس هرپس است، به همین علت، برای بهبود تبخال مفید است. دو بار در روز این ژل را روی تبخال خود بمالید تا تبخال تان برطرف شود.

اگزما

کمک به درمان اگزما یکی دیگر از خواص آلوورا برای پوست صورت است. خاصیت مرطوب سازی آلوورا به تسکین خشکی و خارش پوست ناشی از اگزما کمک شایانی می‌کند.

ژل آلوورا برای تسکین بیماری هایی نظیر درماتیت سبورئیک نیز مفید است. این نوع اگزمای چرب اغلب روی پوست سر بروز پیدا می‌کند، اما ممکن است روی پوست صورت و پشت گوش‌ نیز دیده شود.

پسوریازیس

آلوورا برای تسکین التهاب یا خارشی که به علت پسوریازیس رخ می‌دهد نیز مفید است. برای کسب نتایج بهتر، این ژل را دو بار در روز بر ناحیه‌ی مورد نظر بمالید.

آکنه التهابی

از جمله ویژگی‌های ژل آلوورا ضد التهاب بودن آن است؛ بنابراین می‌توانید برای درمان آکنه‌ التهابی (مثل جوش‌های چرکین و ندول) از آن استفاده کنید. سه مرتبه در روز این ژل را با کمک پارچه‌ی نخی به آرامی روی نقاط مورد نظر استفاده کنید.

نحوه استفاده از آلوورا برای پوست

ژل موجود در برگ‌های آلوورا قوی‌تر از محصولات حاوی آلوورا است.

ژل موجود در برگ‌های آلوورا قوی‌تر از محصولات حاوی آلوورا است. اما از آنجایی که کمتر کسی در خانه خود از این گیاه نگهداری می‌کند، محصولات حاوی آن بیشتر از خود گیاه آلوورا استفاده می‌شود.

برای کسب نتایج بهتر، دنبال محصولاتی باشید که در ترکیب آن نام آلوورا دیده می‌شود. برای درمان آسیب‌های پوستی، عصاره آلوورا مناسب‌تر از ژل آن است، زیرا ژل آلوورا مرطوب‌کننده است و پوست را ترمیم می‌کند.

عوارض استفاده از آلوورا برای پوست

سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف موضعی این ژل را ایمن می‌داند، ولی محصولات حاوی آن را بررسی نمی‌کند. به همین دلیل، اگر پس از استفاده از محصولات حاوی آلوورا برای پوست صورت خود، به عارضه‌ی پوستی خاصی دچار شدید، مشکل خود را با داروساز یا پزشک در میان بگذارید.

برای سوختگی‌های شدید یا زخم های بزرگ از آلوورا استفاده نکنید. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد آلوورا توان طبیعی بدن شما را در ترمیم زخم های عمیقی که بر اثر جراحی ایجاد شده اند، کاهش می‌دهد.

پوست برخی افراد پس از استفاده از آلوورا دچار خارش و سوزش خفیف می‌شود. به هرحال، اگر تا به حال به واسطه‌ی استفاده از ژل آلوورا دچار کهیر یا جوش شده‌اید، به آن حساسیت دارید. بهتر است هرچه سریع‌تر مصرف آن را متوقف کنید.

ژل آلوورا خاصیت میکروب زدایی دارد، اما هیچ گاه آن را روی پوست عفونی استفاده نکنید. لایه‌ی محافظی که آلوورا روی پوست ایجاد می‌کند، روند ترمیم را مختل و عفونت را بدتر می‌کند.

بهتر است ژل آلوورا را نخورید. این کار برای پوست شما هیچ فایده‌ای ندارد، افزون بر این، آلوورا خاصیت ملین دارد و دستگاه گوارش شما را دچار مشکل و ناراحتی می‌کند. بنابراین هیچ گاه آلوورای خوراکی را به کودکان تجویز نکنید.

سخن پایانی

آلوورا منبع خوبی برای درمان طبیعی انواع آسیب‌های پوستی است، اما هنوز مدارک قطعی و صریحی وجود ندارد که همه‌ی مزایای آلوورا را تأیید کند. اگرچه مصرف آلوورا روی پوست معمولاً بی خطر است. یادتان باشد کاربرد ژل موضعی آلوورا مشابه استفاده‌ی مستقیم گیاه روی پوست نیست.

اگر چند روزی از آلوورا استفاده کردید و نتیجه‌ی مطلوبی به دست نیاوردید، بهتر است با متخصص پوست خود مشورت کنید. آنها با شناختی که از پوست شما دارند، به درمان بهتر آن کمک می‌کنند.

شما چه تجربه‌ای از مصرف آلوورا برای پوست صورت تان دارید؟ تجربیات تان را در این زمینه، با ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

منبع:

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/aloe-vera-for-face
4.2/5 - (189 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
61 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها