زیبایی و جوان‌سازی پوست به روش طبیعی با یوگای صورت

واژه یوگا، اغلب ما را به یاد رفتن به باشگاه و انجام تمرینات ورزشی یا حرکاتی برای افزایش آرامش و تمرکز می‌اندازد. اما تمام انواع یوگا نیازی به باشگاه رفتن ندارد. یوگای صورت روشی موثر و بهینه برای شادابی و جوانسازی پوست این ناحیه است که می‌توانید به سادگی در خانه انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این مقاله در مورد چیستی و چگونگی یوگای صورت توضیح خواهیم داد. همچنین فهرستی از بهترین تمرینات یوگا برای صورت را ارائه کرده‌ایم تا آن‌ها را برای داشتن چهره‌ای زیباتر و جوان‌تر، به روتین روزانه پوستی‌ خود اضافه کنید.

یوگای صورت

یوگای صورت چیست؟

قبل از اینکه روش انجام یوگای صورت را یاد بگیرید، باید بدانید این تمرین دقیقاً چیست. یوگای صورت ورزشی برای صورت شما و شامل تمریناتی است که برای کشش و شل کردن عضلات صورت طراحی شده تا به کاهش تنش و استرس کمک کند. در هر جلسه از تمرین یوگای صورت، حرکات مختلفی انجام می‌دهید و اگر این تمرینات را به درستی اجرا کنید، در نهایت احساسی همچون آرامش پس از یک جلسه ماساژ را تجربه خواهید کرد. این تمرینات راهکاری ایده‌آل برای مراقبت از پوست در پایان یک روز خسته‌کننده و طولانی هستند. در صورتی که تمرینات خود را به‌طور مرتب و صحیح انجام دهید، به تدریج و پس از گذشت مدت‌زمانی، صورتی زیبا و خوش‌فرم خواهید داشت.

آیا تمرینات یوگای صورت روی ظاهر پوست اثر دارند؟

یوگای صورت فقط برای آرامش نیست. این تمرینات واقعاً در بهبود ظاهر پوست مؤثرند و کمک بسیار خوبی به جوانسازی صورت شما می‌کنند. البته آب‌رسانی و رطوبت‌رسانی به پوست نیز برای انجام این تمرینات ضروری است زیرا پوست خشک با هر حرکتی کشیده و ترک‌ترک خواهد شد. بنابراین حداقل مراحل اصلی روتین پوستی خود را همیشه به طور کامل انجام دهید و یوگای صورت را جایگزین روتین پوستی نکنید. این دو در کنار هم اثر رضایت‌بخشی خواهند داشت.

آیا این نوع یوگا، پوست را سفت می‌کند؟

در حقیقت، تمرینات یوگای صورت می‌توانند در پر شدن صورت و سفت شدن ماهیچه‌ها و پوست صورت مؤثر باشند. شرکت‌کنندگان یک مطالعه در زمینه یوگای صورت، پس از 20 هفته انجام منظم تمرینات صورت، شاهد بهبودی در پوست بالا و پایین گونه‌هایشان بودند؛ البته متخصصان کلینیک پوست کلیولند، معتقدند پیش از آنکه این تمرینات به عنوان یک راه حل قطعی ضد پیری توصیه شود، باید تحقیقات بیشتری انجام گردد.

آیا یوگای صورت باعث ایجاد چین و چروک می‌شود؟

ممکن است با آغاز تمرینات خود، نگران این موضوع شوید که یوگای صورت اوضاع را بدتر کرده و روی صورت‌تان چروک ایجاد کند. این نگرانی کاملاً هم بی‌اساس نیست. همان‌طور که می‌دانید لبخند زدن، خندیدن و به‌طور کلی حرکات تکرار شونده عضلات صورت ممکن است منجر به ایجاد چین و چروک و عمیق شدن خطوط فعلی صورت شوند. بر همین اساس، می‌توان گفت که حرکت دادن عضلات صورت برای انجام ورزش‌ هم می‌تواند باعث همین اتفاق شود. به همین دلیل، لازم است برای انجام این تمرینات حتماً از روش صحیحی استفاده کنید تا چین و چروک‌های پوستتان با انقباض مکرر قسمت فوقانی صورت عمیق‌تر نشوند. البته این توضیحات به این معنا نیستند که شما نمی‌توانید یوگای صورت انجام دهید. متخصصان توصیه می‌کنند قبل از انجام این تمرینات با متخصص پوست مشورت کنید؛ زیرا تمام این تمرینات برای همه افراد مناسب نیستند و شاید لازم باشد از انجام برخی از آن‌ها صرف‌نظر کنید.

7 تمرین پیشنهادی یوگای صورت

اگر متخصص پوست، یوگای صورت را به عنوان بخشی از روتین مراقبت از پوست برای داشتن ظاهری جوان‌تر به شما توصیه کرده است، می‌توانید از تمرینات پیشنهادی ما که در ادامه می‌خوانید، استفاده کنید. البته یوگای صورت هم مانند انواع دیگر یوگا، دارای مراحل پیشرفته‌تر هم هست. در هر حال باید مانند هر حرکت دیگری، با تمرینات اولیه آغاز کنید. پس با ما همراه باشید تا هفت تکنیک ساده و موثر را بیاموزید.

1) باد کردن صورت

گونه‌هایتان را با هوا پر کنید تا صورت شما پر و گرد شود. سپس هوا را خالی و عضلات‌تان را رها کنید. این حرکت را چند مرتبه تکرار نمایید.

تمرین باد کردن صورت در یوگا

2) بگو سیــــــــب!

مسلماً همه انسان‌ها عاشق لبخند عمیق و پرغرور هستند. در این تمرین، باید اصطلاحاً بسیار محکم و پرقدرت بگویید «سیـــــب»! البته لازم نیست واقعاً بگویید سیب، این یعنی مثل وقتی می‌خواهید عکس بگیرید، طوری لبخند بزنید که دندان‌هایتان معلوم شود. سپس به‌آرامی انگشت خود را بین بینی و لب‌ها قرار دهید و در حالی که به‌آرامی به سمت پایین فشار وارد می‌کنید، عضلاتتان را بالا ببرید و مقاومت ایجاد کنید. سپس به حالت عادی برگردید. این حرکت را چند بار تکرار نمایید.

3) به عقب خم شوید

برای انجام این تمرین سر و گردن‌تان را به طور کامل به عقب خم کنید، به‌طوری که چانه به سمت سقف باشد. سپس با زبان به سقف دهان فشار وارد کنید، لبخند بزنید و عمل بلعیدن را انجام دهید. مثل تمرینات دیگر، عضلات خود را رها کنید و سپس حرکت را تکرار کنید.

4) تعجب کنید!

برای انجام این تمرین چشمان خود را تا جایی که می‌توانید بزرگ کنید؛ درست مثل زمانی که بسیار متعجب و شگفت زده می‌شوید. تا زمانی این حالت را حفظ کنید که چشمان شما پر از اشک شده و آب‌ریزش شروع ‌شود. بعد از آن، عضلات صورت خود را شل کنید و این حرکت را دوباره تکرار کنید.

5) ذن zen

این روش یوگای صورت با روش‌های دیگر متفاوت است؛ چون در واقع، نیاز به انجام هیچ کاری نیست. فقط سعی داشته باشید که صورت خود را آرام کنید. چشمانتان را ببندید و اجازه دهید صورتتان کاملاً بی‌حرکت شود؛ بدون عضلات منقبض، آرام و بدون هیچ‌گونه تنشی. ذهنتان را از فکرهای دیگر پاک کنید و فقط بر تنفس‌تان تمرکز کنید.

آرامش عضلات صورت در یوگا

6) شکلک شبح

این تمرین یوگای صورت مانند حالتی است که می‌خواهید صورتی شبیه یک شبح‌ داشته باشید! برای انجام این تمرین، دهانتان را باز کنید و به شکل O درآورید، سپس با لب‌های خود دندان‌هایتان را بپوشانید، فکتان را تا جای ممکن باز کنید و سپس به بالا نگاه کنید. چند ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را هم چند مرتبه تکرار نمائید. هدف از این تمرین، کشش است.

7) ماهی شوید

این تمرین یوگای صورت شما را به یاد دوران کودکی می‌اندازد، چون باید صورتتان را شبیه ماهی کنید. برای این کار، در حالی که لب‌های خود را به طرف بیرون فشار می‌دهید، گونه‌هایتان را به داخل جمع کنید. سپس عضلات خود را رها کرده و این حرکت را تکرار کنید.

چقدر طول می‌کشد تا یوگای صورت تأثیر بگذارد؟

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد یوگای صورت به دست آورده‌اید و برخی از تمرینات صورت را یاد گرفته‌اید، زمان آن است که بدانید بعد از چه مدت‌زمانی باید انتظار دیدن نتایج تمرینات را داشته باشید. اگر 6 تا 7 روز در هفته به‌طور مداوم و به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز تمرینات یوگای صورت را انجام دهید، ممکن است تغییرات پس از سه تا چهار هفته قابل مشاهده باشند؛ اما این نتایج، نتایج اولیه هستند. در تمرینات صورت، استمرار کلید اصلی است؛ بنابراین، صبور باشید.

سخن آخر

یوگای صورت یک تکنیک فوق‌العاده است که می‌تواند با کشش و تقویت عضلات صورت، ظاهر پوست صورت شما را بهبود بخشد. در صورت تایید متخصص پوست‌تان، تمرین منظم روزانه این حرکات، همراه با رعایت روتین پوستی، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. این دگرگونی بیرونی اغلب با احساس آرامش و افزایش اعتماد به نفس هم همراه خواهد بود.

نوبت شما

آیا تا به حال تجربه یوگای صورت داشته‌اید؟ به غیر از مواردی که گفته شد، تمرینات دیگری برای جوان‌سازی پوست می‌شناسید؟ خوشحال می‌شویم شیوه انجام این تمرینات و نتایجی که بدست آورده‌اید را با ما و خوانندگان دیگر در میان بگذارید.

منابع

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/does-your-face-need-a-workout
https://www.healthline.com/health/fitness-exercise/face-yoga
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24327764

aha-bha-pads

4.6/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها