دستمال آرایشی: چرا لازم است از دستمال مرطوب آرایشی استفاده کنیم؟

قبل از هر چیز، باید توصیه کنیم که اگر از محصولات مراقبت از زیبایی پوست و لوازم آرایش استفاده می‌کنید، همیشه یک بسته دستمال آرایشی به همراه داشته باشید. دلیل این توصیه را به زودی خواهید فهمید.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش ، مواد آرایشی را بدون نیاز به شستشو ، از روی پوست پاک می‌کند و جایگزین مناسبی برای پاک کننده های سنتی صورت است.

دستمال آرایشی

اگر مواد آرایشی از روی پوست پاک نشوند، می‌توانند به آن آسیب بزنند. وقتی خیلی خسته هستید و نمی‌توانید زمان زیادی را به پاک کردن آرایش صورت‌تان اختصاص دهید، وقتی در حال سفر هستید، زمانی که سرتان شلوغ است و در چندین و چند موقعیت دیگر، با کمک این دستمال‌ها به راحتی می‌توانید آرایش‌تان را پاک کنید. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توان گفت که این دستمال‌ها ممکن است در هر شرایطی لازم باشند.

در ادامه این مطلب، با مزایا و انواع دستمال های مرطوب آرایش پاک کن و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها آشنا خواهید شد.

دستمال آرایشی چیست؟

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش، دقیقاً همان چیزی است که اسمش به ما می‌گوید؛ دستمالی مرطوب، آغشته به محلول، با هدف پاک‌کردن سریع و مؤثر آرایش. اگر در طول روز آرایش کرده‌اید، حتماً لازم است قبل از خواب صورتتان را کامل پاک کنید.

این کار برای مراقبت از پوست و جلوگیری از آلودگی بالش ضروری است. البته انجام‌ دادن این کار نیاز به زمان و انرژی دارد و چون بسیاری از افراد در انتهای روز خسته هستند و می‌خواهند استراحت کنند، پاک کردن آرایش کمی سخت می‌شود.

این لحظه همان زمانی است که دستمال مرطوب آرایشی به کمکتان می‌آید. برای استفاده از این دستمال‌ها نیاز نیست مقدماتی را فراهم کنید. کافی است یک دستمال مرطوب را از بسته درآورید و آرایش‌تان را پاک کنید.

سعی کنید خیلی زیاد پوست‌تان را با دستمال مالش ندهید، زیرا این کار باعث تحریک پوست می‌شود. مزیت اصلی این محصول، از بین بردن هرگونه آلودگی روزانه از روی پوست است. همچنین برخی از این دستمال‌ها، خاصیت لایه‌برداری نیز دارند.

پاک کننده های میسلار چه هستند؟

پاک‌کننده‌های میسلار ، از تعداد زیادی میسل در یک بستر آبی تشکیل شده‌اند. میسل‌ها، یک سر آب‌دوست و یک سر چربی‌دوست دارند.

قسمت چربی‌دوست آلودگی‌ها و باقیمانده مواد آرایشی را به خود جذب می‌کند و قسمت آب‌دوست باعث پاک شدن سریع و آسان این آلودگی‌ها از سطح پوست می‌شود.

دستمال‌های میسلار می‌توانند پوست را به خوبی تمیز، نرم و درخشان کنند.

مزایای دستمال آرایشی چیست؟

مزایای دستمال آرایشی

  • می‌توانید آن را با خود به هر جایی ببرید.
  • ارزان و سبک است.
  •  استفاده از آن آسان و سریع است، که این امر در هنگام سفر، در باشگاه بدنسازی یا استخر بسیار مهم است.
  • می‌توانید آن را از هر داروخانه یا فروشگاه آرایشی و ‌بهداشتی و همچنین برخی از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید.

چه زمانی برای استفاده از دستمال آرایشی مناسب است؟

اگر تصمیم گرفته‌اید دستمال مرطوب کننده را همیشه همراه خود داشته باشید، لازم است بدانید بهترین زمان استفاده از آن چه موقع است.

بعد از ورزش

پس از ورزش، پوست عرق می‌کند. در این موقعیت، لازم است پوست صورتتان را تمیز کنید؛ در نتیجه، بهتر است یک بسته دستمال پاک کننده آرایش در کیف ورزشی‌تان بگذارید تا بعد از تمرین بتوانید از آن استفاده کنید.

هنگام مسافرت

یک بسته دستمال مرطوب صورت را در چمدان‌تان بگذارید تا بتوانید پس از پروازهای طولانی یا فعالیت زیاد، از آن استفاده کنید.

هنگام خستگی

قبل از آن ‌که پوست‌تان تمیز شود سر روی بالش نگذارید؛ زیرا خوابیدن با آرایش می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود و در نهایت، بافت پوست را شکننده کند. یک بسته دستمال مرطوب پاک کننده آرایش را نزدیک تخت‌تان نگه دارید تا در مواقع خستگی بتوانید با صرف کمترین انرژی، پوست‌تان را تمیز کنید.

چگونه از دستمال آرایشی استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از دستمال مرطوب آرایشی

پوست عضو حساسی است و به راحتی تحریک می‌شود. پس هنگام استفاده از دستمال مرطوب آرایش پاک کن ، پوست‌تان را مالش ندهید. در عوض، ابتدا دستمال را روی صورت‌تان بگذارید، آن را آرام روی پوست فشار دهید، کمی صبر کنید و بعد آرایش‌تان را به آرامی پاک کنید.

بهتر است از دستمال آرایش پاک کن تنها در مواقع ضروری استفاده کنید. مثلاً در طول روز یا در هنگام مسافرت که امکان شستشوی صورت تان با آب وجود ندارد.

اگر آرایش ملایمی دارید، احتمالاً فقط یک دستمال مرطوب برای پاک‌کردن صورت‌تان کافی است. اما اگر پاکسازی پوست‌تان چندین مرحله دارد ، استفاده از دستمال مرطوب مرحله اول پاکسازی صورت خواهد بود. اگر پس از استفاده از دستمال باز هم مقداری از مواد آرایشی روی پوست‌تان باقی می‌ماند، بهتر است از یک پاک کننده فومی یا روغنی استفاده کنید.

فراموش نکنید که اگر هنگام خواب مواد آرایشی همچنان روی صورت‌تان باقی مانده باشند، منافذ پوست‌تان مسدود و به دنبال آن پوستتان چرب می‌شود. همچنین در اثر این اتفاق، باکتری‌ها روی پوست شما جمع می‌شوند و آن را مستعد آکنه می‌کنند.

کدام دستمال مرطوب پاک کننده آرایش را انتخاب کنیم؟

بهترین دستمال مرطوب آرایشی دستمالی است که با نوع پوست و آرایش‌تان متناسب باشد تا بتواند به سلامتی و بهداشت پوست‌تان کمک کند.

  • برای پوست‌های معمولی، می‌توانید از هر نوع دستمال مرطوبی استفاده کنید. اما آن‌هایی که هم مرطوب کننده هستند و هم خاصیت مات‌کنندگی دارند، بیشترین اثرگذاری را خواهند داشت.
  • برای پوست خشک از دستمال مرطوب حاوی روغن استفاده کنید. پوست خشک به مرطوب سازی و چرب‌ کردن مداوم نیاز دارد. همچنین باید توجه داشت که دستمال‌های مرطوبی که پوست را مات می‌کنند، انتخاب خوبی برای پوست خشک نیستند.
  • اگر پوست چرب دارید، از دستمال‌های مخصوص پوست چرب که پوست را پاکسازی می‌کنند، سبوم اضافی را از روی پوست برمی‌دارند و خاصیت مات‌کنندگی نیز دارند استفاده کنید.
  • برای پوست‌های مستعد آکنه از دستمال‌های مرطوبی استفاده کنید که حاوی مواد آنتی باکتریال هستند و خاصیت مات‌کنندگی دارند. این دستمال‌ها ناخالصی‌ها و میکروارگانیسم‌هایی که باعث التهاب پوست شده و می‌توانند منجر به ایجاد جوش شوند را از پوست صورت پاک می‌کنند.
  • دستمال‌های مخصوص پوست مختلط ، از یک سو، سبوم اضافی روی پوست را از بین می‌برند و از سوی دیگر دارای خاصیت مات‌کنندگی و مرطوب کنندگی هستند.
  • دستمال های مرطوب دارای خاصیت ضد پیری پوست ، حاوی روغن‌های صورت (برای مثال روغن آرگان یا روغن نارگیل ) و ویتامین E هستند. این مواد پوست را مرطوب و بازسازی می‌کنند و پوست تحریک‌شده را تسکین می‌بخشند.
  • دستمال های مخصوص پوست‌ آلرژیک نیز حاوی مواد مؤثر طبیعی و ملایم، اغلب با منشأ اکولوژیکی و طبیعی هستند. این دستمال‌ها الکل ندارند و مواد شیمیایی آن‌ها نیز کمتر است.
  • دستمال های مخصوص پوست‌های تحریک‌شده نیز الکل ندارند. علاوه بر این، مواد نگهدارنده یا محافظ کمتری در ترکیب آن‌ها وجود دارد. این دستمال‌ها حاوی روغن و ویتامین هستند و به بازسازی پوست کمک می‌کنند.
  • دستمال‌های مخصوص پاک کردن آرایش ضد آب نیز در بازار پیدا می‌شوند. این دستمال‌ها دارای روغن‌هایی مناسب هستند که کمک می‌کنند آرایش ضد آب و دائمی را پاک کنید.

تجربه شما

اگر از دستمال آرایشی استفاده کرده‌اید، برای ما و دیگران بنویسید که استفاده از این دستمال‌ها تا چه اندازه به راحتی شما و نیز سلامت و بهداشت پوست‌تان کمک کرده است.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها