9 دلیل قانع کننده برای استفاده از سرم ویتامین C برای پوست

این روزها استفاده از سرم ویتامین C برای پوست بیشتر از همیشه محبوب شده است. شاید دوست یا عضوی از خانواده‌تان توصیه کرده از آن استفاده کنید اما می‌خواهید بیشتر بدانید و ببینید استفاده از آن واقعاً ارزشش را دارد؟ پس، متن زیر را بخوانید تا پاسخ سؤال‌های خود را بدانید.

پاکسازی، مرطوب کردن و استفاده از کرم ضد آفتاب، همیشه به عنوان قسمت‌های اساسی یک برنامه‌ روزانه‌ زیبایی بوده است. اما در سال‌های گذشته گام‌های بیشتری در مراقبت از پوست برداشته شده است مثل استفاده از سرم ویتامین C.

 

سرم ویتامین C برای پوست و در نبرد سلامتی، زیبایی و درخشندگی آن محصولی کلیدی است.

سرم چیست؟

سرم یک محصول مراقبت از پوست است که شما آن را بعد از شستشوی پوست و قبل از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده می‌کنید. این محصول ترکیبات قوی را مستقیم به پوست می‌رساند.

سرم از مولکول‌های کوچکی ساخته شده تا بتواند در عمق پوست نفوذ کند و مقدار زیادی از مواد مفید را به پوست برساند. همین ویژگی‌، باعث شده سرم وسیله‌ای مناسب برای هدف قرار دادن آسیب‌هایی مثل چین و چروک‌ها باشد.

سرم ویتامین C برای پوست

سرم ویتامین C یکی از بهترین ترکیبات ضد پیری است که در بازار مشتری زیادی دارد. همچنین، محصولی کلیدی برای داشتن پوستی نرم، صاف، یکدست و درخشان است.

با اینکه ممکن است شما از ویتامین سی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. اما، تضمینی نیست که این مواد به پوست‌تان برسد. استفاده از سرم و سایر محصول‌های موضعی بهترین روش مستقیم برای رساندن ویتامین به پوست است.

چرا باید سرم ویتامین C را به برنامه‌ روزانه خود اضافه کنید؟

1) برای انواع پوست مناسب و ایمن است

سرم ویتامین c برای انواع پوست مناسب و ایمن است.

ویتامین C مشخصات ایمنی بسیار خوبی دارد. استفاده طولانی مدت از سرم ویتامین C برای پوست عارضه‌ جانبی خاصی ندارد و بیشتر مردم می‌توانند آن را استفاده کنند. فقط در برخی موارد نادر، افرادی که حساسیت پوستی شدیدی دارند ممکن است کمی سوزش احساس کنند.

2) پوست را روشن می‌کند

سرم ویتامین c به محو شدن رنگدانه‌های پوست و نرم و صاف شدن آن کمک می‌کند

سرم ویتامین C به محو شدن رنگدانه‌های پوست و نرم و صاف شدن آن کمک می‌کند. همچنین باعث کمتر شدن تیرگی و کدر بودن پوست می‌شود و به پوست درخشش جوانی می‌دهد.

3) قرمزی پوست را کاهش می‌دهد

سرم ویتامین c با کاهش قرمزی پوست رنگ پوست را یکنواخت می‌کند.

ویتامین سی برای درمان درجه‌های مختلف التهاب پوستی، اثرهایی مثبت داشته است. سرم ویتامین سی با کاهش قرمزی پوست رنگ پوست را یکنواخت می‌کند.

4) تجمع رنگدانه‌ها را از بین می‌برد

ویتامین c تجمع رنگدانه‌ها را از بین می‌برد.

منظور از تجمع رنگدانه‌ها لک‌هایی است که به دلیل افزایش سن، به نور خورشید ملاسما ایجاد می‌شوند. در تجمع رنگدانه‌ها، ملانین در نقاط مشخصی از پوست بیش از حد تولید می‌شود. تجمع رنگدانه‌ها در قسمت‌هایی از پوست که قبلاً آکنه داشته است، نیز ممکن است، رخ دهد.

استفاده از سرم ویتامین C برای پوست از تولید ملانین جلوگیری می‌کند. در نتیجه، نقاط تیره پوست ما محو می‌شوند و پوست همرنگ و یکدست می‌شود.

5) خط‌های دایره‌ای زیر چشم را کمتر نشان می‌دهد

ویتامین ث در کم کردن قرمزی خیلی مؤثر است.

سرم ویتامین ث با پر کردن و آبرسانی ناحیه‌ زیر چشم، به هموار و صاف شدن آن کمک می‌کند. ویتامین ث در کم کردن قرمزی خیلی مؤثر است. برخی افراد می‌گویند ویتامین ث به بی‌رنگ کردن خطوط حلقوی اطراف چشم، هم کمک می‌کند.

6) باعث تولید کلاژن می‌شود

استفاده از ویتامین c برای پوست راه شناخته شده ای برای افزایش تولید کلاژن است.

استفاده از ویتامین سی برای پوست راه شناخته شده ای برای افزایش تولید کلاژن است. کلاژن پروتئینی طبیعی است که در طول زمان از بین می‌رود. اگر کلاژن پوست کم باشد، خط‌های نازک و چین و چروک در پوست ایجاد می‌شود.

7) از شل شدن پوست جلوگیری می‌کند

استفاده از سرم ویتامین c تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

تولید کلاژن به استحکام و انعطاف پذیری پوست پیوند خورده است. وقتی تولید کلاژن پوست شما کاهش می‌یابد، پوست افتاده می‌شود. استفاده از سرم ویتامین C تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. در نتیجه، ویتامین C باعث استحکام و سفت شدن پوست می‌شود.

8) در مقابل نور خورشید از پوست محافظت می‌کند

سرم ویتامین c برای پوست، یک آنتی اکسیدان قوی است.

اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرید، مولکول‌هایی در بدنتان ایجاد می‌شود که به آنها «رادیکال های آزاد» می‌گویند. این‌ها اتم‌هایی با یک الکترون گمشده هستند. رادیکال‌های آزاد به دنبال سایر اتم‌ها هستند تا بتوانند از آنها یک الکترون بدزدند که همین باعث آسیب شدیدی بر پوست ما می‌شود.

سرم ویتامین C برای پوست، یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان‌ها یک الکترون به رادیکال‌های آزاد می‌دهند. به این ترتیب، از سلول‌های سالم پوست محافظت می‌کنند و رادیکال‌های آزاد را به مولکول‌هایی بی‌ضرر تبدیل می‌کنند.

9) آفتاب سوختگی را بهبود می‌بخشند

طبق تحقیقات به عمل آمده علاوه بر کاهش قرمزی، سرم ویتامین C پوست سرعت تولید و تکثیر سلول‌ها را بیشتر می‌کند. این امر باعث می‌شود سلول‌های جدید سالم با سلول‌های آسیب دیده جایگزین شوند.

چگونه از سرم ویتامین C برای پوست استفاده کنیم؟

چگونه از سرم ویتامین C برای پوست استفاده کنیم؟

تصمیم گرفتید به برنامه‌ زیبایی خود، استفاده از سرم ویتامین C را اضافه کنید؟ روش‌های استفاده بهتر از این محصول مفید را در ادامه خواهیم گفت.

همیشه بعد از شستن صورت خود به استفاده از سرم ویتامین C اولویت دهید، به این ترتیب، اجازه می‌دهید مواد مفید سرم ویتامین C به طور عمیق جذب پوست‌تان شود. به این ترتیب بقیه کرم‌ها، سد جذب مواد سرم نخواهند شد. یادتان باشد مواد ارزشمند موجود در سرم ویتامین C برای پوست، عمیقاً به پوست‌تان نفوذ می‌کنند.

نیازی نیست مرحله‌ مرطوب کردن پوست را که خیلی دوست دارید، کنار بگذارید. فقط، ابتدا سرم را روی پوست‌تان بمالید، این سرم از جذب مرطوب کننده به پوست‌تان جلوگیری نمی‌کند.

بعد از شستشوی پوست خود، مقدار کمی از سرم را روی دست‌های خود بریزید و آن را با کمک انگشت‌هایتان، به طور یکنواخت روی پوست صورت بمالید.

برای نتیجه بهتر این نکات را به خاطر داشته باشید

  1.  اگر پوست‌تان حساس است. حدود 10 تا 15 دقیقه بعد از شستشوی صورت خود (یعنی قبل از استفاده از سرم) صبر کنید. اگر با پوست خیس، از محصولاتی که پایه‌ فرمولاسیون آنها آبی است، استفاده کنید. احتمال ایجاد التهاب پوستی بیشتر می‌شود. اگر هم پوست‌تان کاملاً خشک شده باشد، سرعت نفوذ دارو کمتر می‌شود.
  2.  مطمئن شوید تاریخ مصرف محصولی که استفاده می‌کنید، نگذشته باشد. اگر محصول تیره شده است یا رنگش عوض شده است به این معنا است که ویتامین C اکسید شده است. با این وجود، سرم هنوز قابل استفاده است. اما، همان فواید خود را ندارد.
  3.  استفادۀ منظم از سرم ویتامین C برای پوست و مداومت در آن، کلید تأثیرگذاری بیشتر آن است، پس حتماً آن را به برنامه‌ی شبانه خود اضافه کنید.
  4. سرم را بعد از شستن پوست و قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.
  5. اگر سرم ویتامین سی بعد از لایه‌برداری پوست استفاده شود، عمیق‌تر جذب پوست‌تان می‌شود. اما اگر پوستتان حساس است، نیازی نیست در این مرحله لایه برداری انجام دهید.

نوبت شما

این روزها بیش از گذشته، نام سرم ویتامین C به زبان افتاده است. تقریباً در بیشتر مکان‌های بهداشتی آرایشی نام این سرم به گوش‌تان می‌خورد. شاید تا به حال از سرم‌ ویتامین C برای پوست استفاده کردید؟ چه تأثیری بر پوست‌تان داشت؟ سؤال و نظر خود را با ما در میان بگذارید. هدف ما سلامت پوست شماست. ما را در رسیدن به آن یاری دهید.

منابع:

https://intothegloss.com/2016/03/what-is-serum
https://www.skincare.com/article/why-is-my-face-so-oily
https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/vitamin-c-serum-benefits

vitamin-c-skin-serum

4.3/5 - (223 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
189 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها