بهترین شوینده صورت: آرایش پاک کن یا پاک کننده صورت

این روزها، محصولات زیادی به عنوان برای شستشوی صورت در بازار وجود دارند. هریک از این آنها ادعا می کنند که بهترین شوینده صورت هستند و اگر از آنها استفاده کنید پوستتان بهتر خواهد شد. پس، طبیعی است که در انتخاب تردید کنید.

پوست تاثیر قابل توجهی بر زیبایی دارد. به‌ همین جهت مراقبت از پوست به دغدغه افراد مختلف، به خصوص خانم ها و البته بسیاری از آقایان تبدیل شده است. همان طور که می دانید، اگر پوستتان صاف، یکدست و درخشان نباشد، استفاده از هیچ محصول آرایشی نمی تواند جایگزین آن شود.

محصولات مراقبت از پوست نسبت به چند سال گذشته خیلی پیشرفت کرده اند. این روزها، با تولید محصولاتی مثل میسلار واتر و دستمال مرطوب پاک کننده آرایش ، برای پاک کردن صورت نیازی به شستشوی مدام با آب نیست.

همین طور، اگر اهل استفاده از محصولات جدید باشید، روزهایی که پوست و مژه های خود را می کشیدید تا بتوانید آثار ریمل ضد آب خود را پاک کنید، دیگر تمام شده اند. امروز، پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست خیلی سریع شده است (گاهی، فقط در یک مرحله) و همه ی ما از این اتفاق خیلی خوشحالیم.

انواع پاک کننده ها و شوینده های صورت چه تفاوتی دارند

در متن کوتاهی که پیش روی شماست، خیلی ساده تفاوت انواع پاک کننده ها و شوینده های صورت را توضیح داده ایم. توصیه می‌کنیم حتماً متن زیر را بخوانید تا برای شستشوی صورت خود تصمیم بهتری بگیرید.

تفاوت آرایش پاک کن با پاک کننده صورت

بیشتر اوقات این دو اصطلاح به جای هم به کار می‌روند، اما هر یک از اینها، مزیت‌های خاص خودشان را دارند. پس، آرایش پاک کن را نباید با پاک کننده صورت اشتباه بگیرید. اگر به نام این دو محصول هم دقت کنیم، متوجه می شویم که با هم متفاوتند. برای انتخاب بهترین شوینده صورت ، ابتدا باید تفاوت این دو را بدانید.

آرایش پاک کن

این محصول‌ برای پاک کردن آرایش پایه، انواع کرم پودر، رژ گونه، کانسیلر (کرم پوشش دهنده دور چشم)، سایه چشم، رژ و کرم پودر از پوستتان مفید است. آرایش پاک کن‌ها انواع مختلفی دارند. اما، بهترین پاک کننده آرایش، آن است که بتواند آرایش شما را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی صورتتان، پاک کنند.

پاک کننده صورت

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کنند. اگر از پاک کننده صورت استفاده کنید این آلودگی‌ها قبل از اینکه، با باکتری‌ها ترکیب شوند و آسیب جدی به پوست شما وارد شود، پاک می‌شوند.

پاک کننده ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شوند، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار. بهترین شوینده صورت‌، محصولی است که متناسب با نوع پوست شما باشد. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شوند. پس، برای هر نوع پوست، پاک کننده ی مخصوصی وجود دارد.

روش شستشوی دو مرحله‌ای را در پیش بگیرید.

متخصصان پوست می گویند بهترین روش پاک کردن صورت، شستشوی دو مرحله ای (double cleansing) آن است. در این روش هم از آرایش پاک کن استفاده می‌شود، هم پاک کننده.

این فن زیبایی کره‌ای تضمین می کند که تمام ذره های آلودگی و آرایش، به طور مؤثری از پوست شما پاک شوند.

در روش شستشوی دو مرحله ای، اول، باید آرایشتان را با محلول آرایش پاک کن یا دستمال مرطوب پاک کننده آرایش، پاک کنید. بعد، با پاک کننده صورت مورد علاقه ی خود کارتان را ادامه دهید. با این کار می توانید مطمئن شوید، تمام ذره های مواد آرایشی و آلودگی از پوستتان محو شده اند.

در ادامه، انواع آرایش پاک کن و پاک کننده‌های صورت را به شما معرفی می کنیم. خواهید دید وقتی هر دو این‌ها را با هم استفاده کنید، هم رطوبت طبیعی پوستتان حفظ می شود، هم پوستتان تمیز و درخشان می شود.

انواع مختلف پاک کننده های صورت و آرایش پاک کن‌ها

انواع مختلف پاک کننده های صورت و آرایش پاک کن‌ها

این روزها، پاک کننده های زیادی در بازار وجود دارند. هریک از این محصولات ادعا می کنند که فایده آنها بیشتر از محصولات دیگر است. پس، طبیعی است که انتخاب پاک کننده برایتان دشوار باشد.

اگر تفاوت بین هر نوع پوست را بدانید، گزینه های در دسترس خود را راحت تر بررسی می کنید. در نتیجه، بهترین شوینده صورت خود را ساده تر به دست خواهید آورد. اگر پوستتان معمولی است، می‌توانید هر نوع پاک کننده‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید. البته، تا جایی در انتخاب نوع پاک کننده آزادید که با پوستتان سازگار باشد.

ژل شستشوی صورت

ژل های شستشوی صورت شفافند و همان طور که از نامشان مشخص است، شبیه ژله هستند.

  • این نوع شوینده‌های صورت در اصل برای پاک کنندگی عمیق پوست طراحی شده اند.
  • برای برطرف کردن انسداد منافذ پوست بسته شده، مؤثرند.
  • چربی اضافه و باکتری هایی را که عامل ایجاد آکنه هستند، از بین می‌برند.
  • ضدعفونی کننده هستند و لایه برداری می‌کنند.

فوم شستشوی صورت

اگر دنبال فوم های سبکی هستید، که پوستتان را نیز به طور کامل پاک کنند؛ این محصول برای شما مناسب است. فوم های شستشوی صورت نه تنها آرایش سبک و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند، بلکه موجب نرمی و لطافت پوست هم می شود.

لازم نیست پاک کننده ها حتماً به شکل فوم باشند تا پوست شما را کاملاً تمیز کنند. ولی، بیشتر افراد فوم ها را برای پاک کردن پوست، ترجیح می دهند.

صابون

اگر به دنبال بهترین شوینده صورت برای پوست خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم دور صابون‌های قالبی را خط بکشید.

البته، نمی توانیم انکار کنیم که صابون و پاک کننده‌های قالبی پوست شما را کاملاً تمیز می‌کنند. اما، باید بدانید این مواد پوست شما را به قدری پاک می‌کنند که خشک و خشن می شود.

برخی از پاک کننده های قالبی کمتر پوست را خشک می‌کنند، اما موادی که آنها را به شکل جامد در می آورد، می تواند منافذ پوستتان را مسدود کند. به همین دلیل، شفافیت پوستتان از بین می رود. تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از صابون، با به هم زدن pH طبیعی پوست، از بین بردن باکتری های مفید و چربی‌های ضروری آن به پوست آسیب می زند.

میسلار واتر و محلول آرایش پاک کن

اگر ترجیح می‌دهید آرایش خود را با پد پنبه ای پاک کنید، می توانید از میسلار واتر (micellar water) استفاده کنید. لازم نیست میسلار واتر را بشویید. ولی، بهتر است نگذارید مواد پاک کننده بیش از اندازه روی پوستتان بماند.

بعضی آرایش پاک کن‌ها دو فاز هستند. این آرایش پاک کن ها را باید قبل از استفاده به خوبی تکان دهید. این محصولات، آرایش سنگین صورت و آرایش ضدآب چشم را بدون اینکه لایه‌ی چربی روی پوستتان باقی بماند، پاک می‌کنند. محلول دوفاز پاک کننده آرایش برای تمام انواع پوست مناسب است.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

اگر ترجیح می دهید پوستتان را سریع تمیز کنید و حوصله ی شستن آن را ندارید. دستمال مرطوب انتخاب مناسبی برای شماست.

استفاده از دستمال مرطوب روشی عالی و کارآمد برای پاک کردن صورت است. به ویژه به این دلیل که نرم و لطیف است و لایه ی چسبنده ای از خود روی پوستتان باقی نمی‌گذارد. اما، مراقب باشید دستمال مرطوب را روی پوستتان نکشید. چون میتواند به پوستتان آسیب بزند.

خب! حال که تفاوت آرایش پاک کن و پاک کننده صورت را دانستید و انواع آن را شناختید. به ما بگویید، خواندن این متن باعث شد در شیوه ی شستن صورت تان تجدید نظر کنید؟ تا به حال کدام یک از محصولاتی را که برایتان معرفی کردیم، مصرف کرده اید؟ از مصرف آن راضی بودید یا نه؟ بهترین شوینده صورت مناسب پوست شما کدام است؟ پس، نظر دهید و با ما گفت و گو کنید.

face-wash-gel-and-foam

4.2/5 - (53 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
21 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها