بی بی کرم : فواید استفاده از BB کرم و هر آنچه باید راجع به این کرم بدانید

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی متعدد، گاهی اوقات می‌تواند برای ما چالش ایجاد کند. این چالش، یک راه حل ساده دارد. اگر به دنبال راهی برای کم کردن تعداد محصولات مراقبتی و زیبایی در برنامه روزانه‌تان هستید، امتحان کردن بی بی کرم ، سی سی کرم و دی دی کرم ارزشش را دارد.

بی بی کرم چیست؟

بی‌بی کرم که با عنوان بالم زیبایی (Beauty Balm) یا بالم ضد لک (Blemish Balm) شناخته می‌شود، یک کرم آرایشی است که با هدف آبرسانی و مقابله با پیری پوست تولید شده و از ویژگی محافظت‌کنندگی در برابر آفتاب نیز برخوردار است. اگر از مناسب بودن این محصول برای پوست‌تان مطمئن نیستید، با ما همراه باشید تا از مزایا و کاربردهای BB کرم آگاه شوید. همچنین در دو مقاله دیگر ما می‌توانید با ویژگی‌ها و فواید سی سی کرم و دی دی کرم نیز آشنا شوید.

شیوه کار BB کرم چگونه است؟

یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توان در مورد این کرم‌ گفت، این است که BB کرم علاوه بر پوشش‌دهی، ظاهر پوست را هم بهبود می‌بخشد؛ زیرا در آن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و A , E وجود دارند که به بهبود قابلیت ارتجاعی و روشن شدن پوست کمک می‌کنند.

بعضی از این کرم‌ها حاوی اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) و ضد آفتاب هستند که رطوبت پوست را به‌طور عمقی افزایش داده و با محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب، جلوی پیری زودرس پوست را می‌گیرند. BB کرم با خاصیت پوشش‌دهی خود می‌تواند رنگ و ناهمواری‌های سطح پوست را یکنواخت کند و با انعکاس دادن نور باعث درخشان شدن پوست شود.

فواید بی بی کرم چیست؟

  • یک محصول چند منظوره خواهید داشت

شما با استفاده از این کرم صورت، از مزایای دو یا سه محصول مختلف بهره‌مند می‌شوید و در وقت و هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌کنید. BB کرم‌ها هم آرایشی هستند و هم به مراقبت از پوست کمک می‌کنند؛ ضمن اینکه از خواص مرطوب‌کننده‌های رنگی، مرطوب‌کننده‌های ضد پیری پوست و همچنین محصولات مراقبت از پوست حاوی فیلترهای ضد آفتاب هم برخوردارند.

در واقع از آنجا که BB کرم‌ها حاوی مجموعه‌ای از ترکیبات مفید مانند فیلترهای معدنی ضد آفتاب مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم، اسید هیالورونیک (پرکننده و حجم‌دهنده پوست)، ویتامین‌ها و آنتیاکسیدان‌ها هستند، خواص مفید بسیاری از محصولات مراقبتی و زیبایی را در کنار هم به شما ارائه کرده و باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌هایتان می‌شوند.

  • برای یک آرایش سبک و طبیعی از بی بی کرم استفاده کنید

پوششی که این کرم‌ها ایجاد می‌کنند، بسیار طبیعی و درخشان است. این پوشش حالت خامه‌ای ندارد و باعث ایجاد احساس سنگینی روی پوست نخواهد شد. برای داشتن یک آرایش ملایم، می‌توانید این کرم را به‌راحتی با استفاده از انگشت به پوست صورت‌تان بزنید تا جذب پوست شده و به اصطلاح روی پوست بنشیند.

البته BB کرم‌ها برای کسانی که به پوشش‌دهی بیشتری برای پوست خود نیاز دارند نیز قابل استفاده هستند، زیرا این محصولات به اندازه‌ای سبک‌اند که می‌توانند به عنوان زیرساز و پایه کرم‌پودرهای معمولی مورد استفاده قرار بگیرند.

  • لک‌ها و نقص‌های پوستی را بدون تحریک پوست پوشش دهید

اگر پوست شما مستعد آکنه است و به دنبال راهی برای پنهان کردن لک‌های پوستی‌تان هستید، متخصصان توصیه می‌کنند که از BB کرم‌ها استفاده کنید. مواد معدنی تسکین‌دهنده‌ای که اغلب در فرمولاسیون این کرم‌ها به کار برده می‌شوند، برای درمان لک‌ها مفید هستند.

این محصول با بافت سبکی که دارد، به پوست اجازه نفس کشیدن می‌دهد. BB کرم یک برند معمولی، حاوی حداکثر 40 ماده موثره مختلف است؛ در حالی که با استفاده جداگانه از کرم مرطوب‌کننده، کرم‌پودر و ضد آفتاب بیش از 70 ماده گوناگون روی پوست شما قرار می‌گیرد.

چه زمانی از بی بی کرم استفاده کنید؟

چه زمانی از BB کرم استفاده کنید؟

  • زمانی که قصد سفر دارید

گفتیم که BB کرم برای محافظت در برابر آفتاب، پوشش‌دهی و مرطوب‌کنندگی استفاده می‌شود. پس در زمان‌هایی که قصد سفر دارید و می‌خواهید وسایل کمتری را همراه خود ببرید، انتخاب این کرم بهترین راه حل خواهد بود.

  • وقتی عجله دارید

اگر فرصت این را ندارید که از پرایمر، مرطوب کننده و پودرهای آرایشی استفاده کنید، BB کرم به سرعت به شما کمک می‌کند تا ظاهری آراسته داشته باشید.

  • مواقعی که نمی‌خواهید از کرم‌پودر استفاده کنید

زیرسازهای آرایشی از جمله کرم‌پودرها بافت بسیار سنگینی دارند، منافذ پوستی را مسدود می‌کنند و باعث بروز جوش می‌شوند. بنابراین استفاده از BB کرم به پوست شما استراحت می‌دهد و در عین حال پوشش مناسبی برای آن ایجاد می‌کند.

  • وقتی از قرمزی صورت کلافه هستید

BB کرم‌ها در طیف متنوعی از رنگ‌ها موجود هستند. استفاده از کرم‌های حاوی تن رنگ سبز، رنگ پوست شما را یکدست و قرمزی صورت را می‌پوشانند.

آیا BB کرم برای همه پوست‌ها مناسب است؟

در یک کلمه می‌توان گفت بله. این کرم‌ها برای انواع پوست (پوست چرب، خشک، مستعد آکنه و…) مناسب هستند؛ اما چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:
اول از همه، اگر پوست‌تان چرب است، باید از BB کرم حاوی مواد جاذب رطوبت (هومکتانت) استفاده کنید تا مطمئن شوید که آبرسانی مناسب و مورد نیاز پوست انجام می‌شود.

نکته مهم دیگر، پیدا کردن یک بی بی کرم متناسب با رنگ پوست‌تان است. یافتن BB کرم متناسب با رنگ پوست برای خانم‌های رنگین‌پوست یا سبزه کمی دشوارتر است و در صورت عدم تطابق کرم با رنگ پوست، می‌توان انتظار داشت که پوست خاکستری و کدر به نظر برسد. این رنگ ناشی از وجود فیلترهای معدنی ضد آفتاب است که در بیشتر فرمولاسیون‌ها یافت می‌شوند.

در چنین مواردی استفاده از دی دی کرم هایی که تنوع رنگی گسترده‌ای داشته باشند می‌تواند گزینه بهتری باشد.

بهترین روش استفاده از بی بی کرم چیست؟

می‌توانید از این کرم‌ها به عنوان زیرساز آرایش، بخشی از آرایش روزانه یا جایگزین کرم‌پودر استفاده کنید. اگر پوست‌تان متمایل به چرب است، ممکن است مرطوب‌کننده موجود در BB کرم برایتان کافی باشد؛ اما اگر پوستتان معمولی یا خشک باشد، احتمالاً لازم است قبل از BB کرم، از یک مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید.

طبق مراحل زیر از بی بی کرم استفاده کنید

  1. پوست‌تان را تمیز کنید. در صورت نیاز، از سرم یا مرطوب‌کننده دلخواه‌تان استفاده کنید.
  2. کرم بی بی را روی پوست‌تان بمالید.
  3. از برس کرم‌پودر، اسفنج یا انگشتان خود برای پخش کردن کرم استفاده کنید. استفاده از انگشتان دست باعث گرم شدن کرم شده و جذب آن را برای پوست آسان‌تر می‌کند، در نتیجه کرم به خوبی روی پوست شما می‌نشیند و ظاهری طبیعی به آن می‌دهد.
  4. می‌توانید برای افزایش پوشش‌دهی از کرم‌پودر و کانسیلر برای پنهان کردن نواقص پوستی استفاده کنید. BB کرم در اکثر مواقع نیازی به پودر تثبیت‌کننده آرایش ندارد؛ اما اگر از کرم‌پودر یا کانسیلر استفاده کرده باشید، لازم است برای تکمیل آرایش‌تان از پودر تثبیت‌کننده کمک بگیرید.
  5. اگر قرار است برای مدت طولانی در معرض آفتاب باشید، به طور جداگانه از یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده روی BB کرم استفاده کنید.

عوارض جانبی احتمالی

به‌طور کلی BB کرم برای افرادی که می‌خواهند زیرساز آرایش‌شان دارای مزایای مراقبت از پوست باشد، یک انتخاب عالی است. با این حال نکاتی درباره استفاده از این محصول وجود دارد که باید قبل از خرید به آنها توجه کنید:

  • بی بی کرم ممکن است باعث روشن شدن پوست شود

برخی از BB کرم‌ها باعث روشن شدن پوست می‌شوند؛ بنابراین قبل از خرید باید توضیحات محصول را بخوانید تا بدانید محصول مورد نظر قرار است دقیقاً چه کاری برایتان انجام دهد. انتخاب یک محصول نادرست و نامتناسب با نوع و رنگ پوست باعث می‌شود پوست‌تان رنگ‌پریده و خاکستری به نظر بیاید.

  • ممکن است محافظت BB کرم در برابر آفتاب کافی نباشد

اگرچه BB کرم‌ها به کمک فیلترهای ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت می‌کنند، اما این موضوع بسیاری از افراد را به اشتباه می‌اندازد؛ چون گاهی این کرم‌ها می‌توانند به دلایل مختلف محافظت کافی را برای پوست فراهم نکنند؛

برای مثال فقط در برابر اشعهUVB نور خورشید از پوست محافظت کنند و محافظتی در برابر اشعه UVA نداشته باشند . از سوی دیگر، کسانی که برای پوشش‌دهی سبک از مقدار کمی BB کرم روی صورت خود استفاده می‌کنند، به میزان کافی در برابر نور خورشید محافظت نمی‌شوند.

برای رفع این مشکل بهتر است هنگام بیرون رفتن از منزل از یک ضد آفتاب طیف گسترده مناسب استفاده کنید.

  • ممکن است خاصیت مرطوب‌کنندگی BB کرم پاسخگوی نیاز شما نباشد

اگر پوست خشک دارید، احتمالاً انتظار دارید بی بی کرم پوست شما را به میزان کافی رطوبت‌رسانی کند؛ اما باید بگوییم در این شرایط، شما به یک مرطوب‌کننده مجزا نیاز دارید. برای رفع این مشکل می‌توانید از یک لایه مرطوب‌کننده زیر BB کرم استفاده کنید.

در هنگام خرید BB کرم باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

اکنون نوبت به اطلاع‌رسانی درباره مواد تشکیل‌دهنده این محصول می‌رسد. اسید هیالورونیک و گلیسرین که هر دو هومکتانت هستند و از محیط اطراف رطوبت را جذب کرده و باعث آبرسانی پوست می‌شوند. همچنین خیار و آلوورا به دلیل برخورداری از خاصیت تسکین‌دهندگی و آب‌ رسانی، از ترکیبات محبوب مورد استفاده در این محصولات هستند.

در هنگام خرید BB کرم باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

اگر پوست چربی دارید، به دنبال یک محصول بر پایه آب باشید. اگر پوست بسیار چربی دارید، از یک BB کرم حاوی خاک رس کائولن استفاده کنید تا بدون تحریک پوست به جذب چربی اضافی آن کمک کند. علاوه بر این‌ها، محصولات معطر را کنار بگذارید و برای جلوگیری از هرگونه تحریک پوستی، از محصولات ضد آلرژی استفاده کنید.

وجود فیلترهای ضد اشعه آفتاب در BB کرم‌ها یکی از ویژگی‌های مفید و ارزشمند این محصولات به شمار می‌آید. در نهایت، قبل از خرید BB کرم برای بررسی و اطمینان از متناسب بودن رنگ و نحوه قرارگیری کرم روی پوست، کمی از آن را روی گردنتان امتحان کنید. شما همچنین می‌توانید با یک متخصص زیبایی یا کارشناس حرفه‌ای پوست برای انتخاب بهترین بی بی کرم با توجه به نوع و رنگ پوست‌تان مشورت کنید.

تفاوت BB کرم و CC کرم چیست؟

می‌توان گفت که تفاوت نامحسوس و ظریفی بین این دو محصول وجود دارد. BBکرم یک «بالم زیبایی» است؛ در حالی که CC کرم مخفف اصلاح‌کننده رنگ است و برای پنهان کردن مشکلاتی مانند قرمزی صورت یا زردی و لک‌های پوستی استفاده می‌شود. CC کرم مانند BB کرم بافت سبکی دارد، اما با پوشش‌دهی بیشتر، در پوشاندن لک‌های پوستی، قرمزی صورت و منافذ بزرگ پوست بسیار عالی عمل می‌کند. این محصول همچنین حاوی ترکیبات ضد پیری بیشتری مانند کلاژن و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

کاربردها و مزایای بی بی کرم چیست؟

  • پوشش‌دهی خوب اما سبک برای پوست
  • اصلاح رنگ پوست
  • زیرسازی و یکنواخت کردن عالی پوست
  • مرطوب‌کنندگی

سخن آخر

گنجاندن BBکرم در برنامه روزانه مراقبت از پوست یک روش ساده و در عین حال مؤثر برای رنگ بخشیدن به پوست و در عین حال رطوبت‌رسانی و محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش است. البته باز هم تکرار می‌کنیم که برای یافتن BB کرم متناسب با نوع و رنگ پوست‌تان، بهتر است با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

تجربه شما

شما بی بی کرم را به چه منظوری استفاده می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربه‌تان از مصرف این محصول را برای ما و دیگران بنویسید.

منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK537164
https://www.verywellhealth.com/skin-care-humectants-moisturizers-1069333
https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/kaolin-clay-mask-benefits

dd-cream

 

4.2/5 - (61 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها