سرم مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

اگر موهایی خشک، وز و بدحالت دارید، حتما اطرافیان سرم مو را به شما پیشنهاد کرده‌اند و حالا می‌خواهید بدانید سرم مو چیست ؟ همان‌طور که می‌دانید سرم مو برای حالت دادن به مو و جلوگیری از وز شدن آن استفاده می‌شود. اگر موهایتان خشک و شکننده شده، می‌توانید خیلی سریع با کمی سرم مو مشکل خود را حل کنید.

با وجود این، ممکن است هنوز در استفاده از این محصول شک داشته باشید. ما اینجاییم تا بگوییم چرا باید همین الان از آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم متن کوتاه زیر را بخوانید تا با ترکیبات تشکیل‌دهنده، فواید سرم مو و همچنین ویژگی‌های بهترین سرم مو آشنا شوید.

سرم مو چیست؟

سرم مو چیست ؟

سرم مو اساساً یک روش ابتکاری برای مراقبت از موهای شماست. با استفاده از سرم مو، می‌توانید به آسانی به موهایتان حالت بدهید تا زیباتر دیده شوند. جالب است بدانید این محصول، بیشتر روی سطح مو (کوتیکول) اثر می‌‌گذارد و به اعماق مو نفوذ نمی‌کند.

در واقع، سرم یک لایه حفاظتی را دور ساقه مو ایجاد می‌‌کند. با این کار، در برابر آسیب‌های مختلف (عوامل محیطی، ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو و محصولات شیمیایی) از آن محافظت می‌کند. سرم باعث تقویت بافت مو شده و با جلوگیری از وز شدن مو و انعکاس نور، درخشش بیشتری به آن می‌دهد.

افزون بر این، با مصرف سرم، موهایی نرم و بدون گره خواهید داشت. خلاصه این‌که سرم مو برای تثبیت سریع حالت مو طراحی شده و می‌تواند جایگزینی برای نرم‌کننده‌های مختلف مو باشد.

سرم مو از چه موادی ساخته شده است؟

سیلیکون ماده اصلی انواع سرم مو موجود در بازار است. این ماده عنصری شیمیایی است که یک پوشش حفاظتی پلاستیک مانند را دور ساقه مو ایجاد می‌کند. به همین دلیل، با استفاده از سرم مو موهایتان، نرم، ابریشمی و بدون گره می‌شوند.

همچنین، این ماده، نور تابیده شده بر موها را منعکس می‌کند. پس، با استفاده از آن موها درخشان به نظر می‌رسند. سیلیکون موجود در سرم مو بسیار سبک است. بنابراین، سبب سنگینی و ریزش مو نمی‌شود. علاوه بر این، سیلیکون در نهایت تبخیر می‌شود و روی پوست کف سر باقی نمی‌ماند.

مواد دیگری نیز در سرم مو استفاده می‌شوند مثل سرامیدها، آمینو اسیدها و نرم‌کننده‌ها. این مواد با حفظ رطوبت و پروتئین، فیبرهای مو را تقویت می‌کنند و شکستگی و ریزش مو را کاهش می‌دهند. مواد نرم‌کننده، ساقه مو را مرطوب، نرم و خوش‌حالت می‌کنند.

سرم مو برای چه افرادی مناسب است؟

حالا که متوجه شدید سرم مو چیست احتمالاً می‌خواهید بدانید که آیا استفاده از آن برای موهای شما مفید است؟ بهتر است بدانید سرم مو بیشتر برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده می‌شود. زیرا این نوع موها، تا شست‌وشوی بعدی، از هرلحاظ به محافظت نیاز دارند. افزون بر این، مصرف سرم برای موهای وز و آشفته عالی است. در واقع، این محصول جادویی برای انواع مو مناسب است.

سرم مو برای موهای خشک، آسیب دیده و موهای وز استفاده می شود.

اگر متوجه شدید که موی شما حتی پس از مصرف منظم شامپو ضعیف است، یک سرم مو بخرید. اگر نوک موهایتان به دلیل مصرف مواد شیمیایی خشک شده و موخوره دارد، همچنین اگر موهایتان به شدت وز است و به آسانی گره می‌خورد، وقت آن رسیده که سرم مو را امتحان کنید.

تفاوت بین روغن مو و سرم مو

ممکن است روغن و سرم مو از لحاظ ظاهری مشابه یکدیگر باشند. گاهی نیز نام این دو محصول به جای یکدیگر استفاده می‌شود، اما این‌ها یکسان نیستند. در ادامه توضیح می‌دهیم که چرا این دو با هم متفاوتند:

  • روغن مو یک محصول مراقبتی مغذی و نرم‌‌کننده است. این محصول به عمق تار مو نفوذ می‌کند و سلامت درونی آن را افزایش می‌دهد. در حالی که، سرم مو یک محصول کمکی حالت‌دهنده مو است. سرم روی ساقه مو می‌نشیند و یک پوشش خارجی روی آن ایجاد می‌کند. هدف از این پوشش خارجی حفاظت از مو و درخشش آن است.
  • روغن مو بیشتر از اسیدهای چرب تشکیل شده‌ است تا ساقه‌های مو را نرم کند و لیپیدهای موجود در آن‌ها را جایگزین سازد. در واقع روغن مو برای جلوگیری از شکستگی موها ساخته شده است؛ اما سرم مو محصولی بر پایه سیلیکون است که مقاومت کوتیکول مو را افزایش می‌دهد. در نتیجه، شکل طبیعی موها را حفظ می‌کند.
  • همه می‌توانند از روغن مو استفاده کنند. (البته روغن‌های سنگین مانند روغن زیتون ممکن است حفظ حالت برخی انواع مو را دشوار کنند.) اما سرم مو بیشتر برای موهای ضخیم، فر و در هم پیچیده مناسب است. با استفاده از سرم، موهایی حالت‌پذیر، نرم و درخشان خواهید داشت.
  • بیشتر روغن‌های مو، به مرور موهایتان را سنگین می‌کنند و آن‌ها را پایین می‌کشند؛ مثل روغن زیتون که موهای فر را سنگین و کم‌حالت می‌کند.) اما یک سرم موی سبک هیچ وقت موجب نمی‌شود که موهایتان چسبنده به نظر بیاید. علاوه بر این، مواد سرم روی کف سرتان باقی نمی‌ماند.

سرم مو چه فوایدی دارد؟

موهای شما هر روز در معرض تابش شدید نور خورشید، رطوبت بیش از حد، آلاینده‌های مضر، مواد شیمیایی سمی و گرمای بیش از حد ابزارهای حالت‌دهنده مو است. حتماً می‌دانید که همه این موارد به موهایتان آسیب می‌زنند.

شستن مو کمک می‌کند تا از شر آلودگی‌های روی سر خلاص شوید، اما این کار مو را از آسیب‌های محیطی، شیمیایی و حرارتی حفظ نمی‌کند. به همین دلیل است که استفاده از سرم مو مطرح می‌شود. در این مقاله خواندید که سرم مو چیست و از چه موادی تشکیل شده، در ادامه فواید سرم مو را بیان می‌کنیم:

1) از مو محفاظت می‌کند

سیلیکون موجود در سرم مو یک پوشش حفاظتی پلاستیک مانند را در اطراف ساقه مو ایجاد می‌کند. این پوشش از صدمه عوامل آسیب‌زای محیطی (نور خورشید، آلاینده‌ها، رطوبت و غیره)، فرآیندهای شیمیایی و ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو جلوگیری می‌کند.

سرم آسیب ساقه مو را برطرف میکند

2) آسیب ساقه مو را برطرف می‌کند

آمینو اسیدهای موجود در سرم مو، آسیب ناشی از روش‌های شیمیایی (مانند فر دائم، رنگ کردن و غیره) را ترمیم می‌کند. همچنین، در حین استفاده از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو، از آسیب بیشتر به مو جلوگیری می‌کند.

3) درخشش زیبایی به موها می‌دهد

سرم مو نوری را که بر موها می‌تابد، منعکس می‌کند، در نتیجه، بلافاصله بعد از مصرف آن، حتی موی کدر و بی‌حالت، درخشنده و زیبا می‌شود.

4) گره‌های مو را از بین می‌برد

سرم مو با نرم کردن فیبر و بافت مو، از وز شدن و گره‌خوردگی موها جلوگیری می‌کند.

5) ریزش مو را کاهش می‌دهد

سرم موی تقویت کننده، فیبر موهایتان را تقویت می کند. بنابراین، شکستگی و ریزش موی شما را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

6) چسبندگی را از بین می‌برد

سرم مو محصولی سبک و بدون چسبندگی است. حتی سرم طبیعی خانگی موهای شما را تغذیه و همانند روغن مو از آن‌ها مراقبت می‌کند.

روش استفاده از سرم مو

اگر موهای خشک و وزی دارید، با دانستن اینکه سرم مو چیست ، احتمالاً تصمیم گرفته‌اید این محصول را امتحان کنید. پس دقت کنید، برای دستیابی به فواید سرم مو، باید طرز صحیح استفاده از آن را بیاموزید:

  1. سرم موی با کیفیتی را بخرید که به طور کامل با موی شما و نیازهایش سازگار باشد. همچنین می‌توانید با کمی حوصله، سرم موی خانگی خودتان را تهیه کنید.
  2. موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.
  3. موهایتان را به آرامی با حوله خشک کنید، در حدی که نم‌دار باقی بماند.
  4. در همین‌حال که هنوز موهایتان کمی مرطوب است، به اندازه ی یک نخود سرم مو بردارید. آن را 5 تا 6 ثانیه کف دست‌هایتان پخش کنید تا گرم شود.
  5. سرم مو را از نزدیک گوش‌ها، روی ساقه و نوک موهایتان (به سمت پایین) بزنید.
  6. موهایتان را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و با نوک انگشتان خود، سرم را بر تمام قسمت‌های مو پخش کنید.
  7. برس مو یا شانه‌ای دندانه درشت را برای پخش کردن یکنواخت سرم استفاده کنید.
  8. حالا، موهای نرم و ابریشمی خود را به هر صورتی که می‌خواهید، حالت بدهید.

اگر سرم موی شما به صورت اسپری است، نیازی نیست آن را ابتدا کف دست خود اسپری کنید. می‌توانید سرم را مستقیماً روی ساقه‌های مو اسپری نموده و سپس به آرامی پخش کنید.

بایدها و نبایدهای استفاده از سرم مو

اگر به طور منظم برای حالت دادن موهایتان از سرم مو استفاده می‌کنید، نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • برای دستیابی به نتیجه بهتر، بر اساس نوع، بافت، وضعیت و نیاز مویتان سرم موی مناسبی را انتخاب کنید.
  • مقدار کمی از محصول برای گرفتن نتیجه کافی است، بنابراین در مصرف آن افراط نکنید.
  • مطمئن شوید که سرم در کف دست‌هایتان به دمای مناسب رسیده است. زیرا در این صورت می‌توانید سرم را به طور یکنواخت روی موهای خود پخش کنید.
  • همیشه سرم مو را هنگامی مصرف کنید که موهای خود را به تازگی شسته‌اید. همچنین، موهای شما باید کمی مرطوب باشند تا مواد مفید سرم، به راحتی داخل مو نفوذ کنند.
  • سرم مو را به کف سر خود نمالید. در غیر این صورت، ریشه موهایتان به هم می‌چسبد و آسیب می‌بیند.

نوبت شما

حالا که دانستید سرم مو چیست و با فواید آن آشنا شدید، با ما و خوانندگان دیگر ارتباط بگیرید. قسمت «بیان نظر» پل ارتباطی ما و شماست. خوشحال می‌شویم پیشنهاد، انتقاد، سؤال و تجربه‌های خود در مورد سرم مو را در این بخش بنویسید.

 anti-frizz-hair-serum

4.3/5 - (105 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها