ماسک برای پوست خشک: 12 ماسک خانگی که خشکی پوست را رفع می‌کنند

پوست خشک در مقایسه با انواع دیگر پوست به مواد مغذی بیشتر و مراقبت‌های صحیح‌تر و ملایم‌تری نیاز دارد. برای همین، ماسک برای پوست خشک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

ماسک برای پوست خشک فواید بسیاری دارد.

در ادامه، روش تهیه تعدادی ماسک صورت برای پوست خشک را با شما در میان می‌گذاریم. شما می‌توانید به راحتی این ماسک ها را در خانه آماده و استفاده کنید.

1) ماسک خیار و شکر

خیار حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی فراوانی است. حدود 95% از وزن خیار را آب تشکیل می‌دهد. از این رو به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند. شکر نیز به عنوان یک لایه‌بردار قوی برای پوست در نظر گرفته می‌شود.

شما برای این ماسک به نیمی از یک خیار و 1 قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید.

طرز تهیه

  • نیمی از خیار را درون کاسه رنده کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید.
  • مخلوط را به مدت 30 تا 40 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
  • آن را روی صورت خود بمالید.
  • بعد از 10 دقیقه صورت خود را بشویید و به آرامی آن را خشک کنید.
  • در پایان از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

2) ماسک هویج و عسل

اگر به دنبال ماسک خانگی برای لک صورت هستید، این مخلوط بهترین ماسک صورت برای شماست. ماسک عسل و هویج فواید زیادی برای پوست خشک دارد. این مخلوط پوست شما را مرطوب می‌کند. همچنین، برای روشن شدن پوست و خلاصی از شر لک‌های تیره بسیار مفید است و به پوست درخششی طبیعی می‌بخشد.

شما برای تهیه این ماسک به 2 قاشق غذاخوری هویج پوره شده و 1 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

طرز تهیه

پوره هویج و عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به طور یک‌دست روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید. سپس با آّب خنک آبکشی نمایید.

3) ماسک دال عدس و آرد نخودچی

آرد نخودچی رنگ پوست را روشن می‌کند. دال عدس نیز علاوه بر پاکسازی و لایه برداری پوست، آن را تغذیه می‌کند. برای تهیه این ماسک به 1 قاشق غذاخوری دال عدس پودر شده، 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، چند قطره شیر و زردچوبه به مقدار کم نیاز دارید.

طرز تهیه

  • دال عدس پودر شده و آرد نخودچی را درون کاسه بریزید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید.
  • مقداری زردچوبه و چند قطره شیر را به مخلوط اضافه کنید. سپس آن را هم بزنید تا خمیری یکنواخت ایجاد شود.
  • خمیر را روی پوست خود بمالید.
  • اجازه دهید تا خمیر کاملاً خشک شود، سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

4) ماسک پودر کاکائو و توت فرنگی

ماسک صورت توت فرنگی برای پوست خشک

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی پوست است. پودر کاکائو نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. ترکیب این دو ماده پوست شما را مرطوب و آن را آبرسانی کرده و به آن نرمی و لطافت می‌بخشد. این ماسک برای پوست خشک تأثیر شگفت‌انگیزی دارد.

برای تهیه این ماسک شما به 4 عدد توت فرنگی له شده، 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 1 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

طرز تهیه

  • مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت ایجاد شود.
  • خمیر به دست آمده را روی صورت خود بمالید.
  • بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی آن را خشک کنید.

5) ماسک عسل و موز

اگر شما هم طرفدار ماسک صورت با عسل هستید، این ماسک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست. عسل در این ماسک صورت خانگی به عنوان یک ماده مرطوب‌کننده عمل می‌کند. موز نیز به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی پوست را تغذیه می‌کند. برای این ماسک شما به 1 عدد موز رسیده، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید.

طرز تهیه

موز را له کنید. سپس، آن را با سایر مواد مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر را بر صورت خود بمالید و 10 دقیقه بعد، آن را بشویید.

6. ماسک روغن بادام و چوب صندل

این ماسک خارش و سوزش پوست خشک را کاهش می دهد و پوست شما را غنی می کند. مواد لازم برای این ماسک شامل 1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، نصف قاشق غذاخوری روغن بادام و چند قطره گلاب می‌شود.

طرز تهیه

پودر صندل و روغن بادام را با چند قطره گلاب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر را بر صورت خود بمالید. بعد از 15 تا 20 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی آن را خشک کنید.

7. ماسک آووکادو، خامه ی شیر و عسل

این ماسک به دلیل داشتن مواد مغذی باعث نرمی و تغذیه ی پوست های خشک می شود.
مواد لازم برای این ماسک شامل 2 قاشق غذا خوری آووکادوی پوره شده، 1 قاشق غذا خوری عسل، 1 قاشق غذا خوری خامه ی شیر و چند قطره گلاب می‌شود.

طرز تهیه

تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست درست شود. خمیر را بر صورت خود بمالید. سپس، آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

8. ماسک هلو و روغن نارگیل

بهترین ماسک برای پوست خشک ، ماسکی است که حاوی روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل باشد. براساس پژوهش های انجام شده، روغن نارگیل پوست خشک را درمان می‌کند و سبب صافی و درخشندگی آن می‌شود. مواد لازم برای این ماسک شامل 1 عدد هلوی رسیده‌ی پوره شده و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل است.

طرز تهیه

مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر را به صورت خود بمالید. بعد از 20 دقیقه با کمک پارچه ای تمیز و مرطوب آن را پاک کنید.

9. ماسک جوی دو سر و گلبرگ های گل رز

ماسک جوی دو سر و گلبرگ های گل رز

گلبرگ های گل رز سبب جوانی و استحکام پوست می شوند. به کمک مواد مغذی موجود در این ماسک می توانید برای همیشه از شر پوست خشک خلاص شوید. برای تهیه این ماسک به 2 قاشق غذاخوری جوی دو سر، یک مشت گلبرگ گل رز و 2 قاشق غذاخوری آب نیاز دارید.

طرز تهیه

  • گلبرگ ها و جوی دو سر را آسیاب و آنها را با آب مخلوط کنید.
  • در صورت تمایل ابتدا به صورت خود مقداری گلاب بزنید.
  • مخلوط به دست آمده را بر پوست خود بمالید.
  • بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

10. ماسک توت های ضروری

توت ها حاوی مواد طبیعی هستند که اجازه نمی دهند پوست خشک شود یا ترک بخورد. به همین دلیل است که متخصصان آرایش و زیبایی از آنها برای درمان خشکی پوست استفاده می کنند. برای تهیه این ماسک به 3 تا 4 عدد تمشک، 3 تا 4 عدد بلوبری و 1 قاشق غذاخوری روغن انگور فرنگی نیاز است.

طرز تهیه

  • ابتدا تمشک و بلوبری له شده را با هم مخلوط کنید.
  • روغن انگور فرنگی را به این مخلوط اضافه کنید. آن را به خوبی هم بزنید تا خمیری غلیظ به دست آید.
  • مخلوط را روی صورت خود بمالید.
  • بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و سپس آن را خشک کنید.

11. ماسک روغن کرچک و پاپایا

این ماسک یک لایه بردار قوی است و پوست شما را تغذیه می کند. افزون بر این، لایه های زیرین پوست را رطوبت رسانی می کند و پوستی لطیف و سالم به شما هدیه می دهد. برای تهیه این ماسک شما به 2 تا 3 قاشق غذاخوری پاپایا پوره شده و 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک نیاز دارید.

طرز تهیه

مواد بالا را درون کاسه بریزید و آنها را به خوبی مخلوط کنید. مخلوط را بر صورت خود بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید و به آرامی خشک کنید.

12. ماسک لیمو ترش و سرشیر

این ماسک خانگی یک لایه بردار قوی است و به رفع مشکلات ناشی از خشکی پوست کمک می کند. مواد لازم این ماسک شامل 2 قاشق غذاخوری سرشیر و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو است.

طرز تهیه

مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست شود. خمیر را بر صورت خود بمالید. بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب بشویید و به آهستگی آن را خشک کنید.

مطمئنیم، به کمک این 12 ماسک برای پوست خشک که خودتان در منزل درست کرده اید، پوستی درخشان، لطیف و جوان خواهید داشت. تاکنون از کدامیک از ماسک های طبیعی بالا استفاده کرده اید؟ کدام ماسک را به خوانندگان دیگر توصیه می کنید؟ ماسک دیگری را می شناسید که برای خشکی پوست مفید باشد. از قسمت «بیان نظر» استفاده کنید و به این پرسش ها پاسخ دهید. در این بخش می توانید سؤال های خود را نیز مطرح کنید، چه فرصتی بهتر از این؟!

Moisturizing-Creams

4.3/5 - (75 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها