ماسک آووکادو : ۱۰ ماسک صورت خانگی فوق العاده با آووکادو

همه ما به دنبال راهی سریع و مؤثر برای تغذیه، ترمیم و شاداب کردن پوست صورتمان هستیم. این راه را می‌توان به‌راحتی و با استفاده از میوه آووکادو و خواص آن پیدا کرد. در شرایط فعلی و با توجه به بالا بودن قیمت محصولات بهداشتی شیمیایی و عوارض احتمالی استفاده مداوم از آن‌ها، استفاده از مواد طبیعی بهترین انتخاب است. در میان میوه‌هایی که می‌توان از آن‌ها برای تهیه ماسک‌های صورت خانگی استفاده کرد، آووکادو لقب پادشاه را دارد و ماسک آووکادو بهترین گزینه برای شادابی، ترمیم و تغذیه مو است. برخی معتقدند استفاده از روغن آووکادو برای مو می تواند به تقویت و سلامت موهای شما کمک کند.

ماسک آووکادو

علاوه بر استفاده از ماسک آووکادو برای مو، خواص آووکادو برای پوست باعث شده از آن در محصولات خانگی مراقبت از پوست نیز استفاده شود. این میوه‌ مفید بافتی غلیظ، چرب و خامه‌ای دارد که این ویژگی آن را تبدیل به یک پایه مناسب برای ماسک‌های پوست و مو می‌کند.

در ادامه قرار است به فواید آووکادو برای تهیه ماسک‌های خانگی برای صورت بپردازیم. این فواید شما را متقاعد می‌کنند که تا حد ممکن از این ماسک‌ها استفاده کنید.

خواص ماسک‌‌ صورت خانگی آووکادو چیست؟

  1. آووکادو سرشار از چربی‌های سالم است. چربی‌ آووکادو پوست را نرم و مرطوب کرده و باعث بهبود خشکی آن می‌شود.
  2. آووکادو می‌تواند به بهبود تحریک ناشی از خشکی پوست کمک کند.
  3. این میوه تولید کلاژن و الاستین را تحریک کرده و به پیشگیری از بروز چین و چروک صورت و خطوط ظریف کمک می‌کند.
  4. آووکادو حاوی ویتامین‌ C و E است که هر دو برای حفظ جوانی پوست اهمیت دارند. این ویتامین‌ها از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از بروز نشانه‌های پیری زودرس جلوگیری می‌کنند.
  5. پالپ آووکادوی له‌‌شده به ترمیم و احیای پوست بعد از مواجهه با نور خورشید کمک می‌کند.
  6. آووکادو التیام‌بخش است و با تحریک رشد سلول‌های پوستی جدید، به بازسازی پوست ترک‌خورده و بهبود سریع‌تر آن کمک می‌کند.
  7. شما می‌توانید از این ماسک برای درمان جوش و لک های پوستی استفاده کنید.
  8. آووکادو برای تمام انواع پوست مناسب است.
  9. ماسک صورت خانگی آووکادو، پوست کدر و خسته را فوراً درخشان می‌‌کند. آووکادو رطوبت، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی را به پوست می‌رساند. این ماسک پوست شما را سفت و شاداب کرده و آن را نرم، صاف و درخشان می‌سازند.

‌ ۱۰ ماسک صورت آووکادو که به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید.

ماسک آووکادو پوست شما را نرم، صاف و بدون چروک، سفت، انعطاف‌پذیر، جوان و شاداب می‌سازد. اگر تا‌به‌حال با این میوه برای صورتتان ماسک تهیه نکرده‌اید، با ما همراه شوید. در ادامه قصد داریم 10 ماسک صورت آووکادو را به شما آموزش دهیم.

۱. ماسک صورت برای پوست‌های تیره و کدر

ماسک صورت آووکادو

این ماسک صورت تقویت‌کننده، خواص زیادی دارد. شما به کمک این ماسک می‌توانید سریعاً و به‌راحتی پوست‌‌تان را درخشان کنید. ماست حاوی اسید لاکتیک است که پوست را لایه‌برداری کرده و سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد. عسل نیز رطوبت را جذب پوست می‌کند و اثرات ضد باکتریایی دارد.

مواد لازم

  • پالپ آووکادوی رسیده: دو قاشق چای‌خوری
  • ماست: یک قاشق چای‌خوری
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

آووکادو را آن‌قدر له کنید تا یک خمیر نرم به‌دست آید. سپس ماست و عسل را به آن اضافه کنید. مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا نرم شوند.

ماسک را روی پوست تمیز صورت بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس پوست‌تان را با یک دستمال یا حوله‌ تمیز پاک کنید و باقی‌مانده‌ ماسک را با آب بشویید. بلافاصله به پوست‌تان کرم مرطوب کننده بزنید تا رطوبت در پوست حفظ شود.

۲. ماسک صورت برای پوست‌های حساس

بلغور جو دوسر که از مواد اولیه این ماسک است، یکی از بهترین مواد برای پوست‌های حساس محسوب می‌شود. شما می‌توانید از بلغور جو دوسر در وان حمام هم استفاده کنید و کل بدنتان را با آن ماساژ دهید.

خوب است بدانید که برای تهیه‌ محصولات خانگی مراقبت از پوست، بهتر است از جو دوسر کلوئیدی که دارای ذرات ریز است استفاده کنید، اما استفاده از آرد جو دوسر یا جو دو سر آسیاب‌شده نیز امکان‌پذیر است.

مواد لازم

  • میوه آووکادوی رسیده: دو قاشق غذاخوری
  • جو دوسر کلوئیدی: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • شیر گرم: یک تا دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

یک تکه آووکادو را له کنید تا کاملاً نرم شود. به اندازه کافی جو دوسر و شیر به آن اضافه کنید تا به غلظتی که دوست دارید برسد. سپس مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید.

ماسک  آووکادو را روی پوست نم‌دارتان بمالید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست‌تان بماند؛ سپس ماسک را از روی پوست پاک کنید و صورتتان را به خوبی با آب بشویید. در نهایت از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۳. ماسک صورت آووکادو برای پوست‌های مستعد آکنه

حتی پوست‌های مستعد آکنه هم به مقداری رطوبت نیاز دارند و ماسک آووکادو ، یک روش عالی برای تغذیه و پاکسازی پوست به صورت هم‌زمان است. کائولین یا خاک رس سفید، پوست را پاک‌سازی کرده و چربی اضافی آن را می‌گیرد. آووکادو نیز رطوبت از دست رفته‌ پوست را باز می‌گرداند و پوست تحریک‌شده را تسکین می‌بخشد.

مواد لازم

  • آووکادوی له‌شده: یک تا دو قاشق غذاخوری
  • خاک رس سفید (کائولین): یک قاشق چای‌خوری
  • آب‌لیموی تازه: چند قطره

طرز تهیه

خمیر میوه آووکادو را با خاک رس سفید مخلوط کرده و چند قطره آب‌لیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که ترکیب یکدست شد، آن را به صورت تمیزتان بزنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس صورتتان را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۴. ماسک صورت ضدپیری

اگر پوستتان در حال پیر شدن است و به تغذیه و آبرسانی بیشتر نیاز دارد، این ماسک را انتخاب کنید. آووکادوی موجود در این ماسک، پوست را مرطوب کرده و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. زردآلو نیز پوست را لایه‌برداری و مستحکم کرده و باعث می‌شود پوست سفت و شاداب به نظر بیاید.

مواد لازم

  • یک‌چهارم یک آووکادوی رسیده
  • نصف یک زردآلوی رسیده
  • آب‌لیموی تازه چند قطره

طرز تهیه

آووکادو، زردآلو و آب‌لیمو را در یک کاسه بریزید و آن‌ها را به خوبی له و مخلوط کنید. زمانی که یک خمیر نرم به دست آمد، آن را به‌طور یکنواخت روی صورتتان قرار دهید.

بهترین زمان برای استفاده از ماسک آووکادو بعد از اسکراب ملایم پوست است. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با یک پاک‌کننده ملایم بشویید و به پوستتان مرطوب‌کننده یا یک روغن طبیعی بزنید.

۵. ماسک صورت آووکادو برای درخشان کردن پوست

خواص آووکادو برای درخشان کردن پوست

هر بار که می‌خواهید پوست‌تان را شاداب و درخشان کنید، از این ماسک صورت احیا‌کننده استفاده کنید تا نتیجه‌ای باورنکردنی را تجربه کنید.

مواد لازم

  • آووکادو: یک تکه کوچک
  • موز: یک تکه‌ کوچک
  • پودر چای سبز ماچا: تقریباً یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

موز و آووکادو را طوری له کنید که هیچ تکه بزرگی باقی نماند. زمانی که یک خمیر نرم به دست آمد، پودر ماچا را به آن اضافه کنید. برای اینکه ماسک به غلظت دلخواهتان برسد، می‌توانید پودر ماچای بیشتری اضافه کنید.

اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان استراحت کند، سپس آن را بشویید. از این ماسک حداقل یک بار در هفته استفاده کنید.

موز حاوی ویتامین‌های C و E ، پتاسیم و آب زیاد است که همگی برای داشتن پوستی سالم و درخشان اهمیت دارند. چای ماچا (نوعی چای سبز بومی ژاپن) نیز خواص سم‌زدایی و ضد التهابی دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و پوست شما را جوان و درخشان می‌کند.

۶. ماسک برای برطرف کردن عیوب پوست

این ماسک برای مواقعی که می‌خواهید پوست‌تان را بدون خشک شدن پاک‌سازی و احیا کنید، یک گزینه عالی است.آب پرتقال و عسل هر دو صورت شما را لایه‌برداری کرده و آلودگی‌ها و عیوب پوست‌تان را برطرف می‌کنند‌.

آووکادو نیز پوست را بازسازی و احیا می‌کند. ماسک آووکادو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و آن را جوان و درخشان نگه می‌دارند.

مواد لازم

  • آووکادوی رسیده: یک تکه
  • عسل: یک قاشق چای‌خوری
  • آب پرتقال: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

تمام کاری که برای تهیه‌ این ماسک باید انجام دهید این است که همه مواد اولیه را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. بعد از آماده شدن، ماسک را برای ۱۵ دقیقه روی پوست تمیزتان بگذارید؛ سپس صورتتان را با یک پاک‌کننده‌ ملایم بشویید و بلافاصله کرم صورت بزنید. می‌توانید از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

۷. ماسک صورت لایه‌بردار

این ماسک اسکراب خانگی به از بین رفتن لایه‌های پوستی مرده و پاک شدن اضافات از سطح پوست کمک می‌کند. در نتیجه این اثر، پوست تمام مواد مغذی که ماسک آووکادو فراهم کرده را بهتر جذب می‌کند.

علاوه بر این، قهوه با افزایش گردش خون مویرگی از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و از بروز نشانه‌های پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

مواد لازم

  • آووکادوی له شده: یک قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه: یک قاشق چای‌خوری
  • روغن طبیعی دلخواه: چند قطره

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک تمام مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید، صورتتان را بشویید و سپس یک لایه‌ نازک از ماسک را روی صورت بگذارید. پوست‌تان را به مدت ۵ دقیقه با حرکات دایره‌ای به سمت بالا ماساژ دهید تا لایه‌برداری شود.

سپس یک لایه ضخیم‌تر از ماسک را روی لایه‌ اول بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ دیگر بماند. سپس صورتتان را به خوبی بشویید و از یک مرطوب‌کننده‌ متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.

۸. ماسک صورت خانگی برای پوستی درخشان و مرطوب

فواید آووکادو برای پوستی درخشان و مرطوب

آناناس در میان علاقه‌مندان به استفاده از ماسک‌های خانگی، بیشتر به دلیل داشتن خواص ضد پیری مورد توجه است. همین خواص باعث می‌شوند که آناناس به حفظ سلامت، جوانی و برطرف شدن چین و چروک کمک کند. آناناس همچنین می‌تواند برای مبارزه با آکنه و داشتن پوستی درخشان و مرطوب مفید باشد.

روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای مراقبت از پوست است. این روغن به‌آسانی جذب پوست می‌شود و با مرطوب کنندگی و مغذی بودن، آن را صاف، نرم و جوان نگه می‌دارد.

مواد لازم

  • آووکادوی له‌شده: یک قاشق غذاخوری
  • پوره‌ آناناس: یک قاشق غذاخوری
  • روغن جوجوبا: دو قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

در یک کاسه‌ کوچک تمام مواد را به‌خوبی مخلوط کنید و ترکیب را روی پوست تمیز استفاده کنید. اجازه دهید ماسک برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بشویید و مرطوب‌کننده بزنید. از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

۹. ماسک صورت برای پوست‌های مختلط

منظور از پوست مختلط پوستی است که بخشی از آن خشک و بخش دیگر آن چرب است. مراقبت از پوست مختلط دشوار است. اگر پوست شما مختلط باشد، جنس پوست قسمت‌های مختلف صورتتان با هم متفاوت است و معمولاً محصولی که برای بینی‌تان مناسب است، نمی‌تواند برای گونه‌هایتان نیز مناسب باشد.

این ماسک تفاوت‌ پوست در قسمت‌های مختلف صورت را کمی متعادل کرده و بدون چرب کردن پوست، آن را تغذیه می‌کند. اگر دچار جوش سرسیاه و منافذ باز هستید، از روغن مایع به جای روغن نارگیل استفاده کنید.

مواد لازم

  • آووکادو: دو قاشق چای‌خوری
  • روغن نارگیل: یک قاشق چای‌خوری
  • ژل آلوئه‌ورا: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

آووکادو را به‌خوبی له کنید. روغن نارگیل را ذوب کنید و آن را به خمیر آووکادو اضافه کرده و به‌خوبی مخلوط کنید. سپس ژل آلوئه‌ورا را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. صورتتان را بشویید و ماسک را بلافاصله روی صورت بگذارید. اجازه دهید ماسک برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بشویید.

۱۰. ماسک صورت خانگی آووکادو مخصوص پوست‌های خشک

پوست خشک نسبت به پوست معمولی به رسیدگی بیشتری نیاز دارد، زیرا پوست معمولی دارای یک سد دفاعی است که رطوبت را در پوست حفظ کرده و از آن در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کند. اگر پوست خشکی دارید، احتمالاً سد دفاعی پوستتان آسیب دیده یا توانایی عملکرد درست را ندارد.

ماسک آووکادو برای صورت نه‌تنها رطوبتی که پوست نیاز دارد را تأمین می‌کند، بلکه لایه محافظ پوست را احیا کرده و از خشک شدن آن در آینده جلوگیری می‌کند. هر زمانی که احساس کردید پوستتان به آب‌رسانی و تغذیه‌ نیاز دارد، از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم

  • آووکادو: یک تکه
  • پودر کاکائو: یک قاشق چای‌خوری
  • شیر

طرز تهیه

ابتدا خمیر آووکادو را با پودر کاکائو مخلوط کنید. شیر را به اندازه‌ای اضافه کنید که ماسک نه خیلی غلیظ باشد و نه خیلی رقیق. ماسک را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. در نهایت، در‌حالی‌که پوستتان هنوز کمی نم‌دار است، از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت در پوست‌ حفظ شود.

اگر مراقبت از پوست صورت با استفاده از ماسک‌های طبیعی جزء دغدغه‌های شما است، حتماً تا به حال از ماسک آووکادو استفاده کرده‌اید. اگر این‌طور است، برای ما و دیگران بنویسید که اثرگذاری این میوه روی پوست صورتتان چگونه بوده است؟

منبع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6600360
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31957954
https://bespotted.org/diy-avocado-face-mask-10-best-recipes
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26120149

Moisturizing-Creams

 

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها