هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر از این 12 اشتباه خودداری کنید

بیشتر افراد تصور می‌کنند نمی‌توانند بدون استفاده از کرم پودر و کانسیلر زندگی کنند، البته این باور دلیلی بر زشت بودن آنها نیست. این محصولات آرایشی کمک می‌کنند تا شاداب‌تر به نظر برسند.

احتمالاً وقتی روبه روی آینه لکه‌های تیره را روی صورت خود می‌بینید، ترجیح می‌دهید مردم آنها را نبینند. به همین دلیل، از انواع کرم پودر و کانسیلر مناسب برای پنهان کردن آنها استفاده می‌کنید. اما پس از مصرف کرم پودر و کانسیلر، داشتن صورتی بی‌عیب و نقص ساده نیست و برای رسیدن به چنین هدفی باید مهارت‌های استفاده از آنها را نیز فرا بگیرید.

استفاده از کرم پودر و کانسیلر

همچنین به جای کرم پودر، می‌توانید از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. این نوع محصولات علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید، پوششی روی پوست ایجاد می‌کنند که مانند کرم پودر سبک عمل می‌کند. برای افرادی که در استفاده از کرم پودر مبتدی هستند و روش استفاده از آنها را به خوبی نمی‌شناسند، استفاده از ضد آفتاب رنگی (به دلیل استفاده‌ی راحت) راه حل مناسبی است.

برای داشتن یک آرایش زیبا به این 12 اشتباه بسیار رایج در استفاده از کرم پودر دقت کنید. خوشبختانه، پرهیز از آنها کار زیاد سختی نیست. فقط به کمی اطلاعات نیاز دارید که ما آن را در اختیار شما گذاشته‌ایم.

1- کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده می‌کنید.

اول باید کانسیلر بزنید یا کرم پودر؟ در واقع، قبل از مصرف کانسیلر، نخست باید کرم پودر مناسب پوستتان را بزنید. بیشتر افراد اول کانسیلر می‌زنند و بعد کرم پودر، این اشتباه یکی از رایج‌ترین اشتباهات آرایشی است.

استفاده از کرم پودر قبل از زدن کانسیلر

باید بدانید که این محصولات آرایشی قرار است چه کاری برای شما انجام دهند. کرم پودر برای زیرسازی و پایه‌ی آرایش استفاده می‌شود تا به اصطلاح پوستی صاف و یکدست داشته باشید. کانسیلر نیز لکه‌هایی را که هنوز قابل مشاهده هستند، می‌پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می‌کند.

2- پوست خود را برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر آماده نمی‌کنید.

نباید انتظار داشته باشید بدون آماده سازی پوست، کرم پودر و کانسیلر روی صورتتان دوام بیاورد. منظور ما از آماده سازی پوست، همان مراقبت‌های روزانه‌ی پوست است. مراقبت‌های روزانه در طولانی مدت باعث می‌شوند آرایش بهتر روی صورتتان بنشیند و مدت طولانی‌تری باقی بماند.

پوست خود را برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر آماده کنید

برای آماده سازی پوست باید دو بار در روز (صبح و شب) صورت خود را بشویید. همیشه بعد از شستشوی صورت خود از کرم مرطوب کننده‌ مخصوص صورت استفاده کنید. همچنین، برای لایه برداری دو بار در هفته، اسکراب صورت را به کار ببرید تا سلول های مرده‌ی پوستتان از بین برود. در واقع، پوست سالم، پوستی تمیز و مرطوب است. کرم پودر و کانسیلر پوست سالم را بهتر پوشش می‌دهد.

3- از پرایمر استفاده نمی‌کنید.

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را با کرم مرطوب کننده، مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می‌ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده‌اید.

استفاده از پرایمر قبل استفاده از کرم پودر

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می‌ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده‌اید.

پرایمر کمک می‌کند قبل از آرایش، پوستی صاف و یکدست داشته باشید. علاوه بر این، بهتر است از پرایمری مناسب با پوست خود استفاده کنید. اگر پوستتان خشک و کدر است، از پرایمرهای درخشان کننده استفاده کنید. چنانچه پوستتان چرب است، پرایمرهای مات کننده را به کار ببرید. به ما اعتماد کنید، این کارها واقعاً مؤثرند و کمک می‌کنند راحت‌تر آرایش کنید و آرایشتان ماندگارتر شود.

4- از کانسیلرهای تصحیح کننده‌ی رنگ استفاده نمی‌کنید.

استفاده نکردن از کانسیلرهای رنگی یا فن اصلاح رنگ یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که در هنگام مصرف کانسیلر انجام می‌دهید.

استفاده از کرم پودر و کانسیلرهای تصحیح کننده پوست

اگر هنگام بیدار شدن از خواب زیر چشم‌هایتان حلقه‌های سیاهی ایجاد شده است، برای از بین بردن آن از کانسیلر هلویی استفاده کنید. رنگ هلویی برای زیر چشم مناسب است. به همین ترتیب، کانسیلر زرد برای پوشاندن تغییر رنگ پوست، کانسیلر سبز برای پوشاندن نقاط قرمز صورت و کانسیلر بنفش برای روشن‌تر کردن و از بین بردن زردی و کدری پوست استفاده می‌شود.

5- از فرمولاسیون مناسب نوع پوست خود استفاده نمی‌کنید.

احتمالاً اگر موهایتان چرب است، هیچ گاه از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده نمی‌کنید. همین موضوع را باید دقیقاً هنگام استفاده از کرم پودر خود نیز رعایت کنید.

استفاده از کرم پودر و کانسیلر مناسب پوست خود

اگر پوستتان خشک است کرم پودری را به کار ببرید که آن را درخشان کند. از طرف دیگر، اگر پوستتان چرب است، به دنبال کرم پودری مات کننده باشید. در هنگام خرید کانسیلر نیز موارد گفته شده را رعایت کنید.

6- هنگام آرایش کردن از نور مناسب استفاده نمی‌کنید.

کرم پودر و کانسیلر در زیر نور روشن دستشویی یا آینه‌ی میز آرایش اتاقتان ممکن است خیلی مناسب به نظر برسد، اما آیا در نور طبیعی نیز به همان اندازه عالی است؟ بنابراین، بهتر است بعد از مصرف کرم پودر و کانسیلر از اتاق بیرون بروید و ببینید رنگ پوستتان مناسب است یا خیر؟

هنگام استفاده از کرم پودر و آرایش کردن سعی کنید از نور مناسب استفاده کنید.

7- از پَد اسفنجی تخم مرغی شکل (بِلِندر آرایشی) به شکل صحیح استفاده نمی‌کنید.

هیچ کس دلش نمی‌خواهد خط کرم پودر روی صورتش مشخص باشد. اگر به موقع متوجه این خطوط نشوید با خشک شدن آرایش اوضاع از این هم بدتر می‌شود.

هنگام استفاده از کرم پودر، از بِلِندر های آرایشی استفاده کنید

تکه تکه شدن کرم پودر روی صورت اصلاً موضوع خوشایندی نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از کرم پودر، از بِلِندر های آرایشی (پَد اسفنجی تخم مرغی شکل) برای پخش کردن صحیح کرم پودر استفاده کنید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

8- از کانسیلرهای بسیار روشن استفاده می‌کنید.

هنگام انتخاب کانسیلر این تصور وجود دارد که باید از کانسیلری که چند درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان است، استفاده کنید، در حالی که این تصور غلط است.

بغد استفاده از کرم پودر مناسب از مصرف کانسیلر بسیار روشن خودداری کنید

اگر کانسیلری که انتخاب می کنید خیلی روشن باشد به جای پوشاندن لکه‌ها و قرمزی های پوست آنها را روشن‌تر می‌کند، افزون بر این، کاری می‌کند لکه‌ها بیشتر جلوه کنند. بنابراین، از کانسیلری که تقریباً همرنگ پوست صورتتان است، استفاده کنید.

9-از محصولات ضد آب استفاده نمی‌کنید.

هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر به این نکته نیز توجه کنید که برخی از آنها همانند ریمل و خط چشم ضد آب هستند. اگر می‌خواهید آرایش خود را بیشتر از چند ساعت نگه دارید، اینها دقیقاً همان چیزهایی هستند که باید به کار ببرید.

اگر می‌خواهید در کل روز آرایش داشته باشید یا قرار است به مهمانی شبانه‌ای بروید باید از کانسیلری استفاده کنید که دوام بیشتری دارد. احتمالاً در چنین موقعیتی نمی‌خواهید کرم پودرتان نیز خیلی زود پاک شود و از بین برود. بنابراین، بهتر است از محصولات سبک و مقاوم در برابر آب، تعرق و چربی استفاده کنید تا نیازی نباشد صورتتان را بشویید و دوباره آرایش کنید.

10- استفاده از کانسیلر با ضخامت زیاد

یکی از اشتباهات دیگر این است که مقدار زیادی کانسیلر را به صورت خود بزنید تا پوستتان را به طور کامل بپوشاند. اما یادتان باشد، هدف این است که با مصرف محصولات آرایشی، ظاهری زیبا و طبیعی داشته باشید.

اسفاده از کرم پودر و کانسیلر را به اندازه مناسب مصرف کنید

بنابراین، ابتدا مقدار بسیار کمی کانسیلر را به کمک بِلِندر (پد اسفنجی تخم مرغی شکل) بر پوست خود بزنید. سپس، در صورت نیاز مقدار دیگری را به آن بیفزایید. به این ترتیب، پوستتان را به طور کامل می‌پوشانید و صورتتان صاف و یکنواخت می‌شود.

11- ظرافت کافی به خرج نمی‌دهید.

هنکام استفاده از کرم پودر و کانسیلر به این نکته توجه داشته باشید؛ چرا که این قانون خیلی مهم است، به ویژه هنگامی که نواقص کوچک (مانند لکه‌های پوستی) را می‌پوشانید.

به جای اینکه به کل صورت خود کانسیلر بزنید از برسی کوچک با سر تخت یا گرد استفاده کنید تا کانسیلر را مستقیماً بر لکه‌های مدنظرتان بمالید.

به جای اینکه به کل صورت خود کانسیلر بزنید از برسی کوچک با سر تخت یا گرد استفاده کنید تا کانسیلر را مستقیماً بر لکه‌های مدنظرتان بمالید. سپس، با استفاده از بِلِندر (پد اسفنجی تخم مرغی شکل) سطح پوست خود را یکنواخت و یکدست کنید.

12- آرایش خود را تثبیت نمی‌کنید.

فکر نکنید با زدن کرم پودر و کانسیلر کارتان تمام شده است. اگر می‌خواهید آرایش صورتتان مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد باید کاری کنید تا آرایش روی صورتتان ثابت بماند.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از پودر صورت است. هنگامی که پودر صورت خود را انتخاب کردید، برس آرایشی را به کمی پودر آغشته کنید. سپس، آن را به طور ضربه ای و دورانی به صورت خود بزنید. به این ترتیب، کرم پودر و کانسیلر دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

صبرکنید! اگر واقعاً می خواهید آرایش صورتتان برای مدت بیشتری باقی بماند، استفاده از پودر صورت آخرین مرحله نیست. توصیه می‌کنیم اسپری تثبیت کننده را به کار ببرید. ماده‌ی موجود در این اسپری سبک است و از پاک شدن و آب شدن مواد آرایشی بر پوستتان جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید آرایش صورتتان مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد باید کاری کنید تا آرایش روی صورتتان ثابت بماند.

پیش از مصرف اسپری، آن را خوب تکان دهید. سپس، آن را در فاصله‌ی 10 تا 20 سانتی متری نزدیک صورتتان نگه دارید. در پایان، 4 تا 6 بار آن را به شکل X و T بر صورت خود اسپری کنید. حتماً هنگام استفاده از اسپری چشم‌های خود را ببندید. حالا به معنای واقعی کلمه، توانسته‌اید آرایش خود را تثبیت کنید.

حالا که با روش صحیح استفاده از کرم پودر و کانسیلر آشنا شدید، به ما و خوانندگان دیگر بگویید، کدام یک از اشتباه‌های بالا را مرتکب می‌شدید، آیا پس از خواندن این مقاله، تصمیم گرفته‌اید، اشتباهات خود را کنار بگذارید و روش‌های ذکر شده را امتحان کنید؟

4.5/5 - (127 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها