روغن آووکادو برای مو : فواید ،خاصیت درمانی و روش استفاده از آن

روزانه افراد بسیاری با استفاده از روش های مختلف خانگی و درمانی سعی بر ترمیم موهای آسیب دیده یا کم‌پشت خود دارند. روش‌هایی که گاهاٌ اثربخش و بعضاٌ بی‌تاثیر هستند. پیدا‌کردن یک راه حل قطعی و تست‌شده کار دشواری است. اما اینکه پیش از هر اقدامی، اطلاعات لازم جهت انجام آن روش را داشته باشیم، ما را در نتیجه گیری موفق تر یاری خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با خواص روغن آووکادو برای مو و روش استفاده از آن با ما همراه باشید

 روغن آووکادو مو را تقویت می کند.

 روغن آووکادو مو را تقویت می کند.

فواید خوردن آووکادو برای سلامتی کاملاً واضح و مشهود است. اما آیا استفاده از روغن آن برای تقویت و سلامت مو، به همان اندازه اثربخش است؟

مراقبت از مو با ممارست و حفظ بهداشت، می‌تواند تأثیر زیادی بر روی درخشش و سلامت آن داشته باشد. استفاده از روغن‌های خاص نیز، در تقویت، نرم و صاف کردن موها بی‌تاثیر نیست.

روغن آووکادو یا پرسیا گراتیسیما (Persea gratissima) به دلیل ترکیب ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های اشباع نشده مزایای خاص خود دارد. در این مقاله به مزایای استفاده از روغن آووکادو برای مو ، نحوه استفاده از آن در ماسک مو یا ماساژ پوست سر نگاهی می اندازیم و همچنین خطرات احتمالی این روش‌های درمانی را مطرح می‌کنیم.

فواید روغن آووکادو برای مو

روغن‌‌‌‌ها نقش مهمی در جلوگیری از شکستن مو دارند. پوست سر شما به طور طبیعی چربی تولید می‌کند ، اما در برخی مواقع عدم تعادل چربی یا عوامل محیطی می توانند موهای شما را خشک یا شکننده کنند.

طبق یک مقاله تحقیقاتی در سال 2015 ، استفاده از برخی روغن‌های گیاهی روی پوست سر می تواند فولیکول های مو را پوشانده و از آسیب رساندن به پایه مو و شکننده‌شدنشان در هنگام رشد جلوگیری کند.

بعضی روغن‌ها برای مو عملکرد مفیدتری دارند. روغن‌های “تک غیراشباع” و “اشباع” نسبت به چربی‌های “چند غیراشباع” قدرت نفوذ بهتری به ساختار مو هستند. روغن آووکادو حاوی چربی‌های “تک غیراشباع” است، بنابراین انتخاب مناسبی برای درمان موهای شماست.

روغن آووکادو همچنین حاوی ویتامین‌ها ، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برخی معتقدند می‌تواند به تقویت و سلامت موهای شما کمک کند. این روغن دارای مزایای زیر است:

1. شوره سر را درمان می کند.

استفاده از روغن آووکادو شوره سر را کاهش می دهد

آبرسانی خوب به پوست سر شما می‌تواند موها را سالم‌تر نشان دهد. اگر پوست سر شما خشک یا پوسته پوسته است ، ماساژ دادن آن با روغن، قبل از شستشو به پوست سر شما کمک می کند.

استفاده از روغن آووکادو به درمان شوره سر کمک می کند. مرطوب‌کردن پوست با روغن نیز می‌تواند به جلوگیری از خشک‌شدن و پوسته پوسته‌شدن آن کمک کند.

2. از شکستگی مو جلو گیری می کند.

اگر موهایی خشک و شکننده داشته باشید، رشته های موی شما به راحتی شکسته می‌شوند. پوشاندن مو با یک لایه نازک روغن می‌تواند باعث انعطاف‌پذیری موهایتان شود . این کار، از شکستن مو در هنگام شانه‌زدن یا بستن آن، جلوگیری می‌کند این یکی از خواص آووکادو است.

برای جلوگیری از شکستگی، باید با موهایتان به آرامی رفتار کنید. یک راه خوب برای باز کردن گره‌خوردگی موها این است که از انتهای مو برس‌بزنید، نه اینکه برس را از وسط موها تا انتها بکشید. همچنین از کش های لاستیکی مو و یا از بستن خیلی محکم آن ها خودداری کنید؛ زیرا این کار، به تار یا ریشه های مو آسیب جدی وارد می کند.

دکلره‌کردن (بی رنگ‌کردن مو با مواد شیمیایی)، استفاده از وسایل حرارتی و صاف کردن موها با مواد شیمیایی، همگی موجب آسیب رساندن به موی شما می‌شوند.

استفاده از روغن آووکادو آسیب شدید وارد‌شده به موی شما را از بین نمی‌برد، اما ممکن است با لغزنده‌کردن تار های مو، از شکستگی بیشتر آن ها جلوگیری کند.

3.به باز کردن گره مو کمک می کند.

 آووکادو به باز کردن گره مو کمک می کند.

استفاده از روغن آووکادو برای موی سر، به باز کردن گره ها و از بین بردن ژولیدگی آن کمک می کند. برای برس کشیدن راحت‌تر، انتهای مو را با استفاده از انگشتان خود، به مقدار کمی روغن آغشته کنید.

با استفاده از یک شانه با دندانه های بزرگ، به آرامی گره های مو را شانه بزنید تا گره ها شروع به باز شدن کنند. سپس می‌توانید از شانه ی دندانه ریز یا برس مو برای ادامه مرتب‌کردن موها استفاده کنید.

همچنین می توانید از نرم کننده مو، اسپری مو و یا سایر محصولات مراقبت از مو که حاوی روغن آووکادو هستند، برای رطوبت‌رسانی عمقی مو و حالت‌دهی آسان‌تر آن استفاده کنید.

4. از مو در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می کند.

آسیب‌های محیطی مانند آلودگی، نور خورشید، آب دریا و کلر باعث خشک‌شدن ساقه موهای شما می شود. وجود روغن روی سطح مو، می تواند شما را از برخی آسیب‌های محیطی دور کند.

می‌توانید قبل از شنا در دریا یا آفتاب گرفتن، مو‌های خود را با یک لایه نازک روغن آووکادو بپوشانید. همچنین می‌توانید موهای بلند را به صورت گوجه‌ای ببندید، یا آنها را ببافید تا از ورود روغن به پوست صورتتان جلوگیری شود.

در هنگام تابش شدید آفتاب ، استفاده از کلاه برای محافظت از سر مهم است. شستشوی موها پس از تماس با آب دریا یا کلر می‌تواند به جلوگیری از خشک‌شدن آن‌ها کمک کند.

5.حس چربی و سنگینی به مو و پوست سر نمی‌دهد.

روغن آووکادو برای مو نسبت به روغن‌های دیگر سبک‌تر است. این بدان معنی است که می‌توانید روغن آووکادو را، روی پوست سر و کل موهای خود بمالید؛ بدون اینکه نگران جمع شدن باقی‌مانده آن روی پوست سر، سنگین‌شدن موهایتان یا مسدود شدن منافذ باشید.

همچنین این روغن برای افرادی که موهایی با تخلخل و تراکم متوسط دارند، گزینه مطلوبی ست؛ این در حالیست که استفاده از آن می تواند برای موهایی با تخلخل و تراکم بالا (موهای پر) نیز انتخاب خوبی باشد.

6. آووکادو رطوبت و استحکام مو را حفظ می‌کند.

روغن آووکادو سرشار از اسید‌اولئیک و چربی‌های “تک غیراشباع” است. همچنین از معدود روغن‌هایی ست که به جای پوشاندن صرف موهایتان، می تواند به ساقه نفوذ کرده و آن ها را مرطوب کند. این چربی‌ها ضمن تقویت ساقه مو، مانع شکستگی آن‌ها نیز می‌شوند.

7.سلامت پوست سر را تامین می‌کند.

خواص روغن آووکادو برای پوست نیز بسیار است. چربی‌های تک غیراشباع، روغن آووکادو را به راه حلی عالی برای پوست خشک یا حساس تبدیل می‌کنند. این روغن قادر است به سرعت در لایه دوم پوست (درم) نفوذ کرده و خاصیت مرطوب‌کنندگی عمیق، برای پوست سر داشته باشد.

8.پسوریازیس را درمان می‌کند.

پوسته پوسته‌شدن پوست سر، اغلب به علت خشکی یا پسوریازیس است. توانایی روغن آووکادو در نفوذ سریع و مرطوب‌سازی پوست، این بیماری را تسکین می دهد. برای این کار کافی است پوست سرتان را با این روغن ماساژ دهید.

9.روغن آووکادو رشد مو را زیاد می‌کند.

روغن آووکادو حاوی ویتامین D است که برای تولید فولیکول‌های جدید مو بسیار مهم است. برای حفظ و رشد سریع مو از روغن آووکادو روی پوست سر و کل موهای خود استفاده کنید!

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای مو

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای مو

  1. برای تقویت گردش خون، مرطوب‌کردن پوست سر، تقویت ریشه‌ها و افزایش رشد مو، روغن خالص آووکادو را روی پوست سر و شقیقه‌های خود ماساژ دهید.
  2. از ماسک آووکادو برای مو استفاده کنید. به این صورت که از روغن آووکادو به عنوان حامل اسانس‌های روغنی استفاده کنید و چند قطره اسانس اسطوخودوس ، روغن درخت چای یا اسانس روغنی مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.
  3. روغن آووکادو را به عنوان یک عامل باز‌کننده گره، بر روی گره‌های مو یا تمام موهای خود بمالید. این روغن می تواند جایگزین مناسبی برای نرم‌کننده مو باشد.
  4.  کل موهایتان یا انتهای آن را به روغن آووکادو آغشته کنید تا رطوبت آن حفظ و از شکستن آن جلوگیری شود.
  5.  می‌توانید مقدار کمی روغن آووکادو را به هر محصول مراقبت از مویی که از فروشگاه خریداری کرده‌اید اضافه کنید!
  6. محصولات مراقبت از مویی را که شامل روغن آووکادو (به عنوان یکی از مواد موثره طبیعی آن) است مانند این ماسک رطوبت‌رسان را خریداری کنید. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فراهم‌کردن و استفاده از این روغن است.

ایا از خواندن این مطلب راضی بودید؟ اگر از روغن آووکادو برای مو خود استفاده کرده‌اید، نتایج آن را برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

منبع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4387693/
https://www.bhf.org.uk/heart-health/preventing-heart-disease/healthy-eating/fats-explained
https://www.aocs.org/stay-informed/read-inform/featured-articles/what-is-unrefined-extra-virgin-cold-pressed-avocado-oil-april-2010

3.2/5 - (18 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها