ماسک موهای رنگ شده: روش ساخت 5 ماسک خانگی برای تقویت موهای رنگ شده

رنگ کردن مو یکی از کارهایی است که زنان یا مردان از گذشته تا کنون برای تغییر ظاهر، زیبایی یا پوشاندن موهای سفید خود انجام می‌دهند. حتماً در مورد آسیب‌هایی که رنگ به موهایتان می‌زند، چیزهایی شنیده‌اید. این روزها، بیشتر رنگ موها فاقد آمونیاک هستند و نرم کننده‌های اضافی و سرم تقویت کننده دارند؛ اما برای محافظت از موهای رنگ شده خود می‌توانید از ماسک موی خانگی نیز استفاده کنید؛ چرا که استفاده مکرر از رنگ مو، بسیار آسیب زاست. در ادامه 5 دستور العمل برای ساخت ماسک موهای رنگ شده را توضیح داده‌ایم. این ماسک‌ها به سلامت و قوی‌تر شدن موهای رنگ شده شما کمک می‌کنند. با ما همراه باشید…

5 ماسک موی خانگی مخصوص موهای رنگ شده

1. ماسک موی آووکادو به همراه روغن بادام

ماسک موی آووکادو و روغن بادام برای موهای رنگ شده

آووکادو یک سوپرفود و سرشار از مواد مغذی و غذایی شگفت انگیز است. به همین دلیل، باید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این میوه، به موهای شما نرمی و درخشندگی خاصی می‌دهد. از آنجایی که رنگ کردن مو، خشکی و شکنندگی آن را افزایش می‌دهد، میوه‌ای سرشار از مواد مغذی مانند آووکادو می‌تواند برای محافظت از موی رنگ شده بسیار مؤثر باشد.

روغن بادام نیز به دلیل دارا بودن ویتامین A و E نوعی ماده خانگی عالی برای موهای رنگ شده محسوب می‌شود. مخلوط آووکادو و روغن بادام یک انتخاب عالی برای ساخت ماسک موهای رنگ شده است.

روش تهیه:

• یک عدد آووکادو را پوست بگیرید و با استفاده از پشت قاشق آن را له کنید.

• یک قاشق غذاخوری روغن بادام به آووکادوی له شده بیافزایید و آن‌ها را به خوبی باهم مخلوط کنید.

• مخلوط به دست آمده را به صورت یکنواخت روی طول موی خود بزنید.

• سر خود را با کلاه مخصوص حمام بپوشانید.

• پس از 30 دقیقه موهای خود را با شامپوی ملایم بشویید.

2. ماسک موی تخم مرغ به همراه عسل

تخم مرغ و عسل برای تهیه ماسک موی رنگ شده

تخم مرغ، نوعی ماسک طبیعی برای درمان موهای رنگ شده است. می‌توانید با استفاده از تخم مرغ های سرشار از پروتئین، درخشش و براقیت از دست رفته را به موهای خود بازگردانید. ماسک تخم مرغ برای برطرف کردن خشکی و وزی موهای رنگ شده بسیار مؤثر است.

عسل بیش از 22 اسید آمینه، 27 ماده ی معدنی و بیش از 5000 آنزیم دارد و برای حفظ رطوبت مو بسیار مناسب است. این ماده غذایی مفید همچنین، سرشار از آنتی اکسیدان است.

عسل و تخم مرغ را باهم مخلوط کنید و یک ماسک طبیعی مو بسازید؛ تا زندگی دوباره را به موهای خود بازگردانید. این ماسک با تأثیرات منفی آلودگی مقابله می‌کند. افزون بر این، ماسکی عالی برای موهای رنگ شده به حساب می‌آید.

روش تهیه:

• دو عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید، تا سفیده و زرده آن کاملاً با هم مخلوط شوند. اگر می‌خواهید فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنید، می‌توانید 4 عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.

• یک قاشق غذاخوری عسل را به مخلوط بالا اضافه کنید و آن را خوب هم بزنید.

• ماسک را روی موهای خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید.

3. موز و شیر برای تهیه ماسک موهای رنگ شده

ماسک موز و شیر برای موهای رنگ شده

ترکیب موز و شیر، پروتئین، کلسیم، چربی‌های خوب و دیگر مواد مغذی را به موهای شما هدیه می‌دهد. به همان اندازه که این ترکیب برای استخوان‌های شما مفید است، برای موهای رنگ شده نیز ماسکی طبیعی محسوب می‌شود. فقط کافی است از این ماسک خانگی استفاده کنید تا موهایتان براق شود.

روش تهیه:

• یک عدد موز بسیار رسیده را در کاسه له کنید.

• یک قاشق غذاخوری شیر پرچرب به آن بیافزایید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

• ماسک را روی پوست سر و طول موهای خود بمالید.

• بعد از 20 تا 30 دقیقه موهایتان را بشویید.

4. ماسک موی روغن زیتون و عسل

برای تهیه ماسک موهای رنگ شده از روغن زیتون و عسل استفاده کنید.

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. به همین علت، برای مو بسیار مفید است. افزون بر این، روغن زیتون بکر برای بهبود موهای رنگ شده فوق العاده عمل می‌کند. از طرف دیگر، عسل به دلیل داشتن اسید آمینه و آنزیم، باعث درخشندگی و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود.

اگر از خشکی پوست سر یا خارش آن رنج می‌برید، ترکیب روغن زیتون و عسل، برای درمان آن بسیار مفید است. این ماسک، آبرسان و نرم کننده‌ای فوق العاده برای موهای شماست.

روش تهیه:

• یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون کاسه بریزید.

• یک قاشق چای خوری عسل را به آن افزوده و با هم مخلوط کنید.

• ماسک را از پوست سر تا انتهای موهای خود بزنید.

• صبر کنید ماسک به ‌مدت ۱ ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس، آن را به طور کامل بشویید.

5. سس مایونز برای تهیه ماسک موهای رنگ شده

می‌توانید برای تهیه ماسک موهای رنگ شده از سس مایونز استفاده کنید

سس مایونز سرشار از چربی است، زیرا از زرده‌ی تخم مرغ و روغن نباتی تهیه می‌شود. اگر به دلیل چربی زیاد از خوردن مایونز پرهیز می‌کنید، می‌توانید آن را به موهایتان بزنید. ممکن است بوی سس مایونز خوشایند نباشد؛ به همین دلیل، از اسانسی مانند اسطوخودوس به همراه آن استفاده کنید.

روش تهیه:

• دو قاشق غذاخوری سس مایونز پرچرب را درون کاسه بریزید.

• در صورتی که بوی سس شما را می‌آزارد، چند قطره اسانس اسطوخودوس درون آن بریزید.

• مخلوط را به طول موهایتان (به خصوص انتهای موها) بمالید.

• بعد از 20 دقیقه سر خود را با شامپوی موهای رنگ شده بشویید.

همچنین، مایونز با توجه به بافت کرمی خود، ماسکی عالی برای موهای وز است.

تهیه‌ی ماسک مخصوص موهای رنگ شده در خانه بسیار آسان است، زیرا مواد تشکیل دهنده‌ی آن در آشپزخانه یافت می‌شود. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر یک یا دو بار در هفته از ماسک مو ترمیم کننده استفاده کنید. می‌توانید هر هفته یک نوع ماسک موی متفاوت را به کار ببرید. این ماسک‌ها اگرچه بسیار ساده‌اند، اما نتایجی باورنکردنی دارند…

آیا تاکنون از ماسک موهای رنگ شده برای تقویت موهای خود استفاده کرده‌اید؟ نتایج حاصل از آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

3.9/5 - (17 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها