روش‌های خانگی فیشیال صورت برای پوست‌های چرب

در هر سنی که باشید، مطمئناً داشتن پوستی سالم و باطراوت، باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت شما می‌شود. یکی از مراحل مهم روتین پوستی برای مراقبت از پوست، انجام فیشیال حرفه‌ای صورت است. در واقع شما با استفاده از یک روش درمانی و فیشیال صورت خوب و مناسب، باعث پاک شدن عمیق پوست، کاهش اندازه منافذ آن، جلوگیری از جوش‌های صورت، ریلکس شدن پوست و همچنین مانع پیری زودرس (با افزایش جریان خون در صورت) و درخشش پوستتان خواهید شد.

بهترین روش مراقبت از پوست، انجام پاکسازی و فیشیال صورت است

اگر پوست چربی دارید، برای حفظ کیفیت آن می‌توانید از روش‌های فیشیال خانگی استفاده کنید. این روش‌ها برای همه قابل‌ دسترس است و فواید زیادی هم برای سلامت پوست دارد. باتوجه به هزینه‌های بالای فیشیال صورت در سالن‌های زیبایی، انجام این روش‌ها در خانه‌ و با مواد طبیعی، به حفظ و تقویت بافت پوست‌تان کمک زیادی خواهد کرد.

در این مقاله روش‌های خانگی و طبیعی فیشیال صورت برای پوست‌های چرب را با هم بررسی می‌کنیم.

مراحل انجام فیشیال صورت برای پوست‌های چرب در خانه

۱) پاک‌سازی صورت

برای از بین بردن آلودگی‌ها، باکتری‌ها، چربی‌ها و سلول‌های مرده سطح پوست، استفاده از یک روش خوب و مناسب برای فیشیال صورت ضروری است. فراموش نکنید پاک کردن صحیح و دومرحله‌ای صورت، مواد آرایشی باقی‌مانده و چربی اضافه پوست را از بین می‌برد. اگر پوست چربی دارید، توجه داشته باشید از پاک کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید که فقط چربی‌های اضافی پوست را پاک کند، به نحوی که تمام چربی صورت از بین نرود؛ چرا که برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، به مقدار مشخصی چربی طبیعی روی پوست صورت نیاز دارید.

روش‌های خانگی انجام پاکسازی و فیشیال صورت برای پوست‌های چرب

شما می‌توانید انواع پاک‌کننده‌های پوست چرب مانند ژل یا فوم شستشوی صورت و میسلار واتر مخصوص پوست چرب را امتحان کنید تا مناسب‌ترین محصولات برای پوست خود را بیابید. روش دیگر، استفاده از یک پاک‌کننده طبیعی و خانگی است که تهیه آن نیز بسیار ساده است. برای این منظور یک اسکوپ پودر جو دوسر را با ماست مخلوط کنید تا به شکل یک خمیر نرم دربیاید، در مرحله بعد کرم به‌دست آمده را روی کل سطح صورت و پوست گردن‌تان بمالید.

با نوک انگشتان‌تان خیلی آرام کرم را با حرکت دایره‌ای شکل روی پوست پخش کنید و سپس با یک پنبه یا پارچه نرم آن را پاک کنید. سپس صورت و گردن‌تان را با آب ولرم بشویید. در انتها با آب خنک آبکشی کنید و خیلی آرام پوست را خشک کنید.

۲) بخور صورت

بخور صورت از روش‌های قدیمی و مؤثر برای مراقبت از پوست است. این روش آلودگی‌ و چربی‌های اضافه سطح پوست را پاک کرده و منافذ بسته آن را باز می‌کند. قبل از استفاده از ماسک صورت برای پوست چرب، به وسیله بخور، پوست را نرم و منافذ آن را باز کنید. این کار باعث می‌شود مواد مغذی و مفید ماسک، به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و در نتیجه پوست صورت نرم و درخشان‌تر به‌نظر برسد.

بخور باعث می شود مواد مغذی و مفید عمیق‌تر به پوست نفوذ کرده و در نتیجه پاکسازی و فیشیال صورت نرم و درخشان‌تر به‌نظر برسد.

در هنگام بخور دادن صورت، از گیاهان خشک‌شده مانند اسطوخدوس، رزماری و آویشن استفاده کنید. شیر جوش یا یک قابلمه با عمق مناسب را پر از آب کنید. مقداری گیاه خشک‌شده به آن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. پس از آن شعله را خاموش کرده و با استفاده از یک حوله روی سر، اجازه دهید پوست‌تان به مدت ۵ تا ۸ دقیقه در معرض بخار آب قرار گیرد. در هنگام بخور صورت، چشمان‌تان را با چشم‌بند پارچه‌ای بپوشانید و ریلکس کنید.

۳) ماسک صورت پاک‌کننده و روشن‌کننده

ماسک‌‌های صورت بر پایه خاک رس، یک روش عالی خانگی برای فیشیال صورت‌هایی با پوست چرب هستند. این ماسک‌ها چربی‌های اضافه پوست را از بین برده و پوستی سالم و با طراوت به شما هدیه می‌دهند. حتماً از یک ماسک صورت مخصوص پوست‌های چرب با برند خوب و معتبر استفاده کنید.

علاوه بر خرید ماسک، با انجام چند مرحله ساده می‌توانید یک ماسک خانگی موثر نیز درست کنید.

در یک کاسه کوچک، ۲ قاشق خاک رس آرایشی، ۲ قاشق پوره گوجه‌فرنگی و ۱ قاشق چای‌خوری ماست تازه را با هم مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به آن اضافه کرده و مخلوط را به‌خوبی هم بزنید تا کاملاً یک‌دست شود. اگر مخلوط غلیظ شد، می‌توانید کمی آب به آن اضافه کنید. این ماسک نباید خیلی غلیظ یا خیلی رقیق باشد. این ترکیب باید کاملاً یکنواخت و نسبتاً غلیظ باشد. ماسک را به‌طور یکنواخت روی پوست صورت و گردن‌تان (غیر از ناحیه دور چشم) بمالید.

در ادامه دو عدد پنبه را در گلاب یا آب خیار بگذارید تا خیس بخورند. سپس آب اضافه آن‌ها را گرفته و روی پلک چشمانتان قرار دهید. حالا می‌توانید ریلکس کنید. ۱۵ دقیقه بدون حرکت دادن پوست صورت‌تان، صبر کنید تا ماسک خشک شود. ماسک را به مدت بیشتری روی پوست نگذارید. این کار باعث سفت شدن بیش‌ از اندازه پوست و درنتیجه ایجاد خطوط ریز روی سطح آن می‌شود. بعد از ۱۵ دقیقه با پنبه خیس، ماسک را به‌ آرامی پاک کنید و صورت‌تان را با آب خنک بشویید. سپس خیلی آرام پوست را خشک کنید.

طبق بررسی‌ها و نظر متخصصان، خاک رس آرایشی موجود در ماسک، در از بین بردن چربی اضافی پوست و فیشیال صورت بسیار مؤثر است. ماست، آب لیمو و پوره گوجه‌فرنگی به‌ خوبی جای جوش را روشن کرده و پوست را صاف و یک‌دست می‌کنند. این مواد باعث بهبود رنگ و بافت پوست نیز می‌شوند.

۴) تونر صورت

استفاده از تونر صورت برای پاک کردن آلودگی‌ و فیشینال صورت

از تونر صورت برای پاک کردن آلودگی هوا و محیط از روی پوست و باقی‌مانده مواد آرایشی استفاده می‌شود. تونر با یکنواخت و یک‌دست کردن پوست، آن را برای استفاده از مرطوب‌کننده آماده می‌کند؛ همچنین با سفت کردن پوست و بازگرداندن منافذ بازشده به سایز طبیعی خود، ظاهری جوان‌تر و زیباتر به صورت‌تان می‌دهد. اگر قبل از کرم مرطوب کننده، از تونر صورت استفاده کنید، اثر مطلوب مرطوب‌کننده را افزایش می‌دهید.

چه برای انجام فیشیال صورت، چه هنگام انجام روتین مراقبت پوست، به یاد داشته باشید که باید از تونر بدون الکل استفاده کنید. برای این منظور یک تونر با برند خوب خریداری کنید. همچنین برای تهیه تونر خانگی می‌توانید از پنبه آغشته به گلاب یا عرق گیاه گل‌بهار استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، با پنبه گلاب را به ‌صورت بمالید. گلاب مانند یک تونر طبیعی پوست عمل می‌کند.

۵) مرطوب کننده صورت

این تصور بسیار اشتباهی است که فقط پوست‌های خشک به مرطوب‌کننده نیاز دارند. رمز ظاهر جوان‌تر پوست، مرطوب نگه ‌داشتن آن است. حتی پوست‌های چرب هم برای تغذیه و حفظ نرمی و لطافت پوست، نیاز به مرطوب‌کننده خوب و مناسب دارند. در صورتی که پوست چرب را آبرسانی و مرطوب نکنید، برای جبران خشکی، چربی بیشتری تولید می‌کند. اگر پوست چربی دارید، برای مراقبت از آن، باید از مرطوب کننده‌ مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

مرطوب کننده صورت بعد از پاکسازی و فیشینال صورت

این مرطوب‌ کننده‌ها باعث می‌شوند تا دیگر روی پوست‌تان احساس چربی نداشته باشید. بنابراین یک کرم مرطوب کننده‌ مناسب و سازگار با پوست‌تان انتخاب کنید. مرطوب‌کننده را روی پوست صورت‌تان بمالید و به‌ آرامی آن را ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.

نکته مهم: پوست شما باید همیشه بعد از شستشو، بخور و استفاده از ماسک صورت، به‌خوبی مرطوب شود.

با مرطوب کردن پوست و انجام مرحله آخر، فیشیال طبیعی صورت‌تان با روش‌های خانگی به‌طور کامل انجام می‌شود. هفته‌ای یک‌بار، مراحل گفته‌شده را در خانه انجام دهید. فیشیال، به دلیل برطرف کردن منظم چربی اضافی پوست، از جوش‌های صورت نیز تا حد زیادی جلوگیری کرده و زیبایی پوست شما را دوچندان می‌کند.

همچنین انجام این روش، پیری زودرس پوست و لکه‌های تیره صورت را کاهش می‌دهد. پوست را صاف و یکدست کرده و از تیرگی و کدری آن می‌کاهد. درنتیجه بعد از انجام مراحل بالا، پوست شما شفاف و شاداب خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پاک‌سازی صورت، می‌توانید مقاله دیگر ما را نیز مطالعه بفرمایید:

نوبت شما

این روش‌های خانگی فیشیال صورت را امتحان کنید و نتایج به‌دست‌آمده را با ما در میان بگذارید. در این مطلب، راهکارهای لازم برای داشتن پوستی نرم، زیبا و درخشان را برای شما گردآوری کردیم. با انجام مداوم و منظم این مراحل، یقیناً پوست شما شاداب خواهد شد. هنگام خروج از منزل، استفاده از ضدافتاب را نیز فراموش نکنید.

 multi-active-toner

4.3/5 - (100 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها