تونر و میسلار واتر چیست؟ چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟

اگر شما هم جزو طرفداران محصولات مراقبت از پوست هستید، احتمالا همواره پیگیر محصولات جدیدی هستید که آن‌ها را نیز به روتین مراقبتی‌تان اضافه کنید؛ اما آیا می‌دانید که هر محصول مراقبتی پوست مثل میسلار واتر و تونر (Toner) دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چه زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد؟ هر چقدر هم که استفاده از این محصولات رایج باشد، ممکن است گاهی ویژگی‌ها و نحوه‌ی کاربرد آن‌ها، موجب سردرگمی‌تان شود.

تونر پوست صورت

میسلار واتر و تونر دو محصول مراقبتی پوست هستند که تشخیص ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها، حتی طرفداران پر و پا قرص محصولات مراقبت از پوست را نیز گیج و سردرگم می‌کند.

برای استفاده‌ی درست و موثر از این محصولات، لازم است تفاوت بین میسلار واتر و تونر و همچنین، زمان مناسب برای استفاده از هر کدام از آن‌ها را بشناسید. در این مطلب، کاربرد و زمان مناسب برای استفاده از میسلار واتر و تونر را بیان کرده و تفاوت بین این دو محصول را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید…

میسلار واتر یا آرایش پاک کن چیست؟

میسلار واتر، در واقع، ترکیبی از روغن و آب است که به پاک کردن آرایش و آلودگی‌ها از سطح پوست صورت کمک می‌کند. قطرات ریز روغن که میسل نام دارد و در آب معلق است، آلودگی‌ها و چربی صورت را از سطح پوست خارج کرده و آن را تمیز و مرطوب می‌کند.

میسلار واتر، نوعی محصول پاک‌کننده است که آرایش را پاک کرده و پوست صورت را تمیز می‌کند. علاوه بر این، خاصیت رطوبت‌رسانی سریع نیز دارد. اما کاربرد اصلی این محصول، پاک کردن چربی، آرایش‌های غلیظ و سرسخت و همچنین، پاکسازی آلودگی‌های سطح پوست صورت است. میسلار واتر، کوچک‌ترین ذرات باقیمانده از آرایش (حتی آرایش ضد آب چشم) را پاک می‌کند؛ این ویژگی، یکی از ویژگی‌های قابل توجه میسلار واتر محسوب می‌شود.

چرا باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟

میسلار واتر، چربی و سایر آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند؛ بدون این که باعث خشکی بیش از حد آن شود.
میسلار واتر، آرایش صورت و آرایش چشم را پاک کرده و صورت را تمیز می‌کند. این محصول، جایگزین انواع پاک‌کننده‌های آرایش است. میسلار واتر، ترکیبی از ویژگی‌ها و مزایای شوینده‌های صورت، مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های آرایش را در خود دارد.

چه زمانی باید از میسلار واتر (Micellar water) استفاده کنیم؟

شما می‌توانید از آب پاک‌کننده (میسلار واتر)، به عنوان بخشی از روتین‌های چند مرحله‌ای پاکسازی پوست صورت یا به عنوان یک پاک‌کننده‌ی سبک برای صبح و در طول روز، استفاده کنید. استفاده از میسلار واتر، نسبت به روش پاکسازی پوست با پنبه، روش موثرتری محسوب می‌شود.

اگر صبح‌ها از میسلار واتر استفاده نمی‌کنید، سعی کنید برای پاسخ به نیازهای پوست صورت، برنامه‌ی مراقبت از پوست‌تان را به گونه‌ای تنظیم کنید که در پایان روز از این محصول استفاده شود.

تونر چیست؟

تونر، از آب و ترکیبات دوستدار پوست، مانند گلیسیرین، اسیدها و آنتی اکسیدان‌های فرموله شده در آن تشکیل شده است. زمان مناسب برای استفاده از تونر، پس از پاک کردن آرایش و تمیز کردن صورت با شوینده است.

تونرصورت ، باعث حفظ pH سطح پوست، جمع شدن منافذ باز پوست، از بین رفتن سلول‌های مرده‌ی پوست و آبرسانی به آن می‌شود. علاوه بر این، این محصول می‌تواند پاکسازی بخش‌هایی از صورت را، که سایر پاک‌کننده‌ها قادر به تمیز کردن آن نبوده‌اند، انجام دهد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که این محصول، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

چرا باید از تونر صورت استفاده کنیم؟

تونر می‌تواند منافذ پوست را کاهش دهد و سطح پوست را برای محصول بعدی که قصد استفاده از آن را دارید، آماده کند. در برخی مواقع، پس از پاکسازی پوست، صورت کمی خسته و بی‌حال به نظر می‌رسد. تونر به شما اطمینان می‌دهد که پیش از شستشوی صورت با سایر محصولات، این خستگی را تا حدودی از بین می‌برد.

چه زمانی باید از تونر استفاده کنیم؟

تونر، به این منظور طراحی شده که پوست صورت را برای استفاده از محصولات پوستی بعدی، آماده کند و شما را از شر آلودگی‌هایی که در پوست‌تان باقی مانده است (و با تمیز کردن معمولی روزانه از بین نمی‌رود)، خلاص کند.
برای به حداکثر رساندن اثر بخشی تونر، بهتر است آن را بلافاصله پس از پاکسازی پوست (کمتر از یک دقیقه بعد)، با استفاده از پد پنبه‌ای و به آرامی روی پوست‌تان ماساژ دهید.

چه تفاوتی بین تونر و آرایش پاک کن وجود دارد؟

آرایش پاک کن و تونر، هر دو بخشی از مراحل روتین روزانه پوست هستند. برای داشتن پوستی بی‌عیب و نقص، باید هر روز روتین‌های مراقبت از پوست را انجام دهید.

مهم نیست در چه سنی هستید و چه نوع پوستی دارید؛ برای داشتن پوستی سالم، روتین‌های مراقبت از پوست در هر شرایطی لازم و ضروری هستند.

تونر و میسلار واتر هر دو برای تمیز کردن و پاکسازی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما چه تفاوتی بین این دو محصول مراقبت از پوست وجود دارد؟

میسلار واتر، پاک‌کننده‌ی آرایش صورت (از جمله آرایش چشم) است و صورت را تمیز می‌کند. این محصول، جایگزین انواع پاک‌کننده‌های آرایش (مانند روغن‌ها، لوسیون‌ها و…) و همچنین پاک‌کننده‌های آرایش چشم است.

شما می‌توانید پس از پاک شدن آرایش، برای تمیز کردن پوست صورت‌تان، از تونر استفاده کنید. مرحله‌ی بعدی آبرسانی پوست، پس از استفاده از تونر، استفاده از نوعی کرم است.

ساختار تونر و میسلار واتر، با یکدیگر متفاوت است. میسلار واتر، روغنی است؛ بنابراین پس از استفاده از این محصول، پوست چرب می‌شود. ساختار روغنی میسلار واتر، باعث ایجاد خاصیت پاک‌کنندگی آرایش در این محصول می‌شود. این در حالی است که تونر، اصلاً چرب نیست. انواع مختلفی از تونرها وجود دارد که برای همه‌ی انواع پوست مناسب است و با تمامی سلیقه‌ها، سازگاری دارد.

میسلار واتر، از مولکول‌های میسلار تشکیل شده است؛ به همین دلیل، این محصول می‌تواند روی همه‌ی انواع پوست، مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشید که بسیاری از تونرها نیز قابلیت استفاده روی تمامی انواع پوست را دارند.

با توجه به کاربرد میسلار واتر و تونر، می‌توانید از این دو محصول، در دو نوبت (صبح و بعد از ظهر) استفاده کنید. تاکنون هیچ اثر مضری برای دو بار استفاده از این محصولات در طول روز، مشاهده نشده است.

تونر صورت

نحوه استفاده از میسلارواتر و تونر چگونه است؟

پیش از استفاده از هر محصول دیگری، از میسلار واتر استفاده کنید. این کار، اولین گام در روتین مراقبت از پوست محسوب می‌شود. مقداری از میسلار واتر را روی پنبه بریزید و آن را به آرامی روی پوست صورت‌تان بکشید تا تمیز شود. صورت‌تان را با شوینده‌ی صورت بشویید و پس از آن، از تونر استفاده کنید.

تونر، به بسته شدن منافذ پوست و احیای رطوبت از دست رفته‌ی آن در فرآیند پاکسازی، کمک می‌کند؛ علاوه بر این، موجب تمیزی، درخشندگی و سلامت پوست‌تان نیز می‌شود. پس از انجام این کار، با استفاده از یک مرطوب‌کننده، روتین‌تان را ادامه دهید.

شما برای مراقبت از پوست‌تان، چه کارهایی انجام می‌دهید؟چه ویژگی‌ها و کاربردهای دیگری برای تونر و میسلارواتر می‌شناسید؟ تجربیات‌تان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

4.4/5 - (49 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها